.

Rabu, 12 Oktober 2016

KENYATAAN BANGANG






YB PAKATAN

BUAT SATU

KENYATAAN

BANGANG

MUSTAHIL 

MALAON SPR

AKAN LETAK 

JAWATAN
KOMENTAR
para yb ini bebal
para yb ini gila 
gila nak jadi wakil rakyat
kelura tuntutan bodoh
menuntut  pengerusi spr letak jawatan 
tuntutan  paling bangang

mustahil malaon ini akan letak jawatan
SPR adalah senjata naji untuk menangh
ini senjata bom nuklear najib
tak ada SPR najib akan mampos
bila najiob tak jadi pm
dia akan ditangakp

kenapa  para yb ini tak sedar

yb ini tak sedar kerana gila
gila tahap gaban nak jadi yb
bukan  gila lawan  kerajaan zalim
bukan gila nak susun rakyat
gila nak jadi yb



Persempadanan Semula: Pengerusi SPR digesa letak jawatan

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Mohd Hashim Abdullah perlu meletakkan jawatan jika tidak mahu dilihat berpihak kepada Umno-Barisan Nasional (BN).
Pengerusi DAP Wilayah Persekutuan Tan Kok Waiberkata, ia ekoran cadangan persempadanan semula kawasan pilihan raya yang dilihat berpihak kepada BN.
"Usul tersebut tidak mencerminkan prinsip demokrasi “satu orang, satu undi” selain memecahkan kawasan mengikut kaum.
"SPR melakukan persempadanan semula yang melanggar prinsip perlembagaan oleh itu pengerusi SPR mesti meletakkan jawatan," katanya yang juga Ahli Parlimen Cheras.
Pengerusi Amanah Wilayah Persekutuan Dr Hatta Ramli turut bersetuju dengan gesaan Kok Wai itu.
Beliau berkata SPR gagal membaik pulih imejnya yang dilihat buruk.sejak dahulu lagi.
"SPR kita padang sebagai organisasi yang berat sebelah dari dulu lagi. Kali ini mereka berpeluang menunjukkan keadilan tapi mereka bertindak sebaliknya.
"Ada dua proses pilihan raya yang menakutkan iaitu menambah kerusi dan persempadanan semula.
"Contoh 11 kerusi di wilayah ini. Ini peluang menjadikan kerusi di Wilayah Persekutuan seimbang tapi SPR tidak melakukannya. Kawasan titiwangsa yang kecil dikecilkan lagi," katanya yang juga ahli Parlimen Kuala Krai.
Sementara itu Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar menegaskan satu badan bebas harus diwujudkan bagi menguruskan persempadanan semula kerana SPR tidak lagi boleh dipercayai.
"Kami melihat ini konspirasi BN  dan SPR untuk memenangkan BN dan mengalahkan kerusi pembangkang.
"Satu badan independen, bukan SPR harus diwujudkan bagi menguruskan persempadanan semula," katanya.
SPR melakukan kajian semula persempadanan bagi kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (Dun) bagi Negeri-Negeri Tanah Melayu dan Sabah bermula 15 September lalu.
Syor kajian semula persempadanan itu mula dipamerkan bagi tempoh satu bulan bermula 15 September hingga 14 Oktober ini, untuk tujuan semakan dan bantahan.


JAWAPAN 

PALING TEPAT

MARI  SUSUN

SATU JUTA

KE JALAN RAYA

19 NOVEMBER



------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bebudak DAP nak buat cerita internet saja

Biasa lah

Nak harap Melayu mana boleh pakai pun

Dapat lah sikit buat tajuk bual bual

Ekonomi dah jatuh macam NAJIS aka TAIK aka SHIT

Apa lagi boleh di harap pun

Biasa lah

Tanpa Nama berkata...

Adakah sejuta turun boleh mengubah negara dunia ketiga ni tuan tt...kamonla tuan tt Malaysia bkn lg negara ketiga.. Malah dah ke empat dan kelima...kalau 10juta turun pun...najib buat bodo jer....xjd apapun...

Tanpa Nama berkata...

Lu kene faham TT, Cina dan India perlu jaga bahasa bila nak berpolitik di Mesia. Mereka x boleh memaki sesuka hati mcm Melayu. Mereka kena sopan santun. Cakap ADIOS kat org mati pun, dah huru hara daa..

Blog mcm lu ni, kalo Cina atau India yg runkan, dah lama kena serbu, bakar kete atau dirosakkan harta benda.