.

Rabu, 12 Oktober 2016

TANDA TANDA SEMAKIN JELAS




AMAT JELAS

INI TANDA

KERAJAAN

SUDAH ABIS

DUIT 








Elaun digantung dua bulan, Matrik Labuan beri pelajar makan


LABUAN, 9 Okt — Pengurusan Kolej Matrikulasi Labuan (KML) menafikan bahawa kira-kira 150 pelajarnya menghadapi masalah untuk makan setiap hari akibat penggantungan elaun pelajar sejak Ogos tahun ini.
Pengetuanya Sawang@Rizal Amit berkata para pelajar itu, dari keluarga berpendapatan rendah dan sederhana menerima bantuan makanan setiap hari daripada pengurusan untuk sarapan pagi hingga makan malam.
“Penggantungan elaun oleh Kementerian Pendidikan hanya sementara dan kami telah membuat rayuan kepada kementerian untuk mempercepatkan pembayaran elaun,” kata beliau kepada media semalam.
KML kini mempunyai kira-kira 2,500 pelajar dari pelbagai negeri di negara ini dan setiap seorang daripada mereka menerima RM250 setiap bulan sepanjang tempoh pengajian selama 10 bulan atau dua semester.
“Bagaimanapun, pelajar bagi sesi pengambilan 2016/17 hanya menerima elaun bagi bulan Jun dan Julai, dan mereka tidak menerima elaun tersebut sejak itu,” katanya.

ROSMAH BELI

BEG HERMES

PELAJAR MAKAN

JADI PENGEMIS





-------------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hahaha huntong laa.. sapa yg dapat kontrak sediakan makanan tu? Sprm taknak check gobok pakcik kantin tu ke?

Tanpa Nama berkata...

kita tgk, pelajar2 tu berani tak bersuara..atau berdiam diri je..bro tt..kumpulkan mereka dan ajak demo...

Tanpa Nama berkata...

Puteri umno tak simpati kpd adik2 ni ka? Sokong org yg tak amanah, itulah balasannya. Melayu akan sengsara krn kebodohan sendiri. Puas dah org nasihat tp terus degil

Tanpa Nama berkata...

Sampai bila kita nak kekalkan PM,bini dia dan vvip umno/BN yg rakus, sedangkan rakyat makin menderita

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha ha ha ha ha

Jangan salah kan BEG okay

BEG tak salah

Melayu bahalol punya pasal , BEG pulak kena marah

Selagi RUMPUT boleh di kunyah selagi itu hidup boleh di terus kan

Tanpa Nama berkata...

Tak lama lagi belanjawan
Najib kata ekonomi mampan
Najib tau sebab dia jaga kewangan
Najib cakap tiada kerisauan
Malaysia masih mampu bertahan
Negara kekal tepat atas landasan
Bunyinya cukup melegakan
Tapi suara mtuc tidak kedengaran
Dulu lantang demi staf kerajaan
Akhir tahun ada ke bonus sebulan
Memandangkan dI pulau labuan
Tiada lagi keenakan habuan
Terdengar juga ada jabatan
Yang tak lagi sedia sarapan
Maka lepas ini apa pula jawapan
Bersama kita nak nantikan
Atau bersama kita sedia ke jalan

chaoticwunderkid. berkata...

Melayu tiap kali diperbodohkan dan masih bodoh tak bangun.

Allah tengok pun sedih hampa kerana umat ciptaanya begitu bodoh tak tahu bezakan yang benar dan salah.

Sengsara sendiri demi nak jaga air maruah bangsa Melayu sedangkan kaum sendiri yang menyusahkan mereka.

Demi bani Melayu...............bangunlah......dah 50 tahun tak cukup ke?

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah...

i u r in trouble,get something to blame!

kah kah kah kah...

ini semua salah CINA dap ..!

panglimo potaseh berkata...

Bila gawat ekonomi melanda pelajar lah yg didahulukan .. semua dikurangkan dan potong. Herannya dalam gawat ni masih ada lagi hamlau yang mintak bonos .. gwa tak de hal jika yg berjawatan rendah makan bonos .. tapi yg jawatan tinggi pon dapat .. duit rasuah lagi .. bukan sikit-sikit rasuahnye .. walhal yg bayar cukai adalah cina kapir .. dah lah dipaksa bayar cukai bila kiok nanti terus masuk neraka plak.