Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 26 September 2008

MyBRAIAN 15 TINGKAT JUMLAH PEMEGANG Ph.D DILANCAR –U.Melayau

PUTRAJAYA 25 Sept. - Kementerian Pengajian Tinggi hari ini melancarkan program MyBrain15 sebagai satu usaha menambah bilangan pemegang ijazah Ph.D yang secukupnya dalam sumber tenaga kerja negara.

Menterinya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, program itu perlu kerana sehingga kini jumlah pemegang ijazah doktor falsafah di Malaysia hanya sekitar 8,000 orang.

Kata beliau, jumlah itu menghalang negara untuk mewujudkan ciptaan atau inovasi yang mampu menjana pembangunan ekonomi.


kah kah kah…. nak ramai ada phd? … kah kah kah….pergi test naib cancelor sintok dulu….tanyan dia dapat phd dari laman web mana? kah kah kah…. pergi uitm…. tengok berapa phd dari university buffalo amerika….kah kah kah… dan cuba tengok berapa ramai ketua cawangan yang jadi dekan dan pensyarah…. kang kong laaaaa…

nak tanyo sikit menteri pelajaran sendiri ada pelajaran ke?..... kah kah kah … datuk seri ke… datuk paduka ke…. belajar kat mana?.....berapa banyak buku dah keluar…. berapa banyak tulisan ilmiah….. kalau takat tulis surat khabar mama juwie…. tak payah heeboh-heeboh laaaa….. kah kah kah....



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah naik goli perot den membaco komen demo ni.. nak bersahor pon dah tak boleh nih jang oi. bak kata omputih keep it up lah. kah kah kah sonok den membaco nyo pagi pagi sahor nih kah kah

abdulla badwi berkata...

kah kah kah eden pun samo jugak

aku tau ko xapprove punya berkata...

bengong la ko tukar tiub
da dia nak bagi orang malaysia maju
ko supportla
yang ko dengki sgt apsal?
sbb ko xdpt2 phd?????

Tanpa Nama berkata...

Tanyo Menteri apa erti 'Ministry of Education'? Maknanya Kementrian Pendidikan. Kementerian Pelajaran bermakna 'Ministry of Lessons'. Macam mano tak tahu bezo antara 'pendidikan ' dan 'pelajaran' Hairan DBP tak ambil pusingkan salah guna nama pada sektor pendidikan?

jimbo berkata...

mmg kat malaysia ni ramai ada phd, master, degree.. tapi semua mangkuk buat keje. dok dalam u ni pun rasa macam dalam kandang lembu.

Tanpa Nama berkata...

Lulusan Phd. ni dah berlambak dalam Umno,sebab itu kerja mereka jatuh menjatuh antara satu sama lain.Phd mereka lebih ketara bila berhadapan dgn parti alternatif atau pendapat alternatif spt yg selalu di suarakan oleh RPK.ketajaman Phd. mereka boleh mencampakan lawan ke Kemunting melalui subjek ISA.

suka tgk cermin berkata...

kah kah kah. hang kata kat org, hang ada PHD ka?

Tanpa Nama berkata...

MyBrain15 = Projek tanam kang kong
Kah kah kah!