Jumaat, 26 September 2008

16 SEPTEMBER HARI MALAYSIA – U.Malayau

KUALA LUMPUR 25 Sept. Kerajaan bersetuju menjadikan tarikh penubuhan Malaysia pada 16 September sebagai perayaan Hari Malaysia yang akan disambut di seluruh negara.

Menteri Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, Hari Malaysia lebih signifikan disambut di seluruh negara berbanding sebelum ini sambutan hanya dibuat di Sabah dan Sarawak.


kah kah kah….. Pakatan Rakyat tepat betul dan bersejarah ….dulu kata 31 ogos…. kah kah kah… ni 16 september….kah kah kah….cam mana ikut ajenda Pakatan Rakyat pulak…. kah kah kah….

Sejarah akan mengingati Hari Malaysia 16 September Pertama ialah di Stadium Kelana Jaya…… kah kah kah…. sapa ada ada malam itu…. ingatilaaa sampai ari kiamat kerana anda telah bersama membuat sejarah…. kah kah kah




10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah tak sia2 rupanya pakatan rakyat buat event 9/16 kat stadium kelana jaya ari tuh. orang dah ke bulan ekau dok lagi kat umah main dengan PakYa sampai kering botol kicap kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

hoi!

mana ada negara yang ada dua hari kemerdekaan!?!

angguk..angguk...

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah..,

Tanpa Nama berkata...

kahk kah kah kah kah kah..... kah kah kahkah..... merdeka tetap 31 ogos, kah kah kah, jangan lupa sejarah tu plak.

16 sep hari penubuhan malaysia...kah kahkah, sarawak dan sabah part of malaysia. kah kahakah kaah... sebab tu biasa dipanggil semenanjung, sabah dan sarawak...kahak ahakahkah. masuk sabah sarawak, kena baris dan tunjuk identiti..kah ahkahkah... dia orang masuk semenanjung tak payah tunjuk identiti, menonong jer...kakha kahkah.

baguz la..ada hari merdeka, ada hari malaysia. terima kasih PR kerana mengingatkan sejarah tu. yang sejarah tetap sejarah...kah kahkahkah. lari ikut siam pun sejarah jugak.....kah kah kah kahkah kahk kah...gulppp! kalau tak sekali dengan dsai...baru la setaraf kerana ada pingat ISA..kah kahkah kah

Edyes berkata...

Saya ada sana malam tuu...

tertarik dengan ucapan Lim Guan Eng.

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana pula lagu negaraku kita, adakah ia asli atau disadur daripada 'muala moon'?. sama juga bendera kita, apakah ia original atau terus direkacipta daripada bendera AS? Ada banyak lagi benda Malaysia yang tak original seperti 16 September baru original untuk meraikan hari Malaysia sewajarnya.
Ada lagi siapa sebenarnya pejuang kemerdekaan? Yang diberi tahu bahawa pemimpin UMNO yang menjadi hero, betulke?

Cucu Tok Selampit berkata...

Tuan,

Sejarah juga akan mengingati 16 Setember sebagai hari temberang Anwar Ibrahim Beliau juga akan diingati sebagai Ketua Temberang. Kah! Kah! Kah!

Fiez berkata...

sy ada pada malam tu. I'm proud to be Malaysian

www.fiez81.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

sham, aku ada kat situ. ingat sampai mati

Tanpa Nama berkata...

Kalau benda tu temberang, kenapa 49orang MP BN dibawa melawat ke Taiwan secara tergesa-gesa? Di samping itu, kenapa PM, TPM, pemimpin-pemimpin BN dan media massa milik kerajaan memberi tumpuan terhadap perkara itu? Kalau benda tu temberang, tak payahlah buat sebarang ulasan atau mengambil langkah-langkah tertentu untuk menghalang perkara tersebut daripada berlaku. Buat tak tahu sudahlah.