Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 17 Januari 2011

CARA UNTUK MEMASTIKAN GEROMBOLAN MENANG




INI SAEKOR BARUA






SPR KAJI UNDI PROKSI, 30 PINDAAN DITIMBANG SEBELUM PRU-13 : minsider

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sedang mengkaji sistem undi proksi bagi membolehkan seseorang pemilih diwakili oleh mana-mana individu yang layak pada hari pengundian, kata pengerusinya Abdul Aziz Mohd Yusof.

Ia sebahagian daripada pindaan-pindaan yang dipertimbangkan untuk dibawa suruhanjaya itu, dipercayai akan diguna pakai jika diluluskan semasa pilihan raya umum ke-13, yang disebut-sebut bakal diadakan akhir tahun ini.

Sebelum ini, spekulasi menyebut pilihan raya umum tergempar akan dipanggil pada separuh pertama tahun ini.

Kini ramalan terbaru mengatakan ia kemungkinan akan 'dianjak' sehingga suku akhir 2011 berdasarkan hasil pertemuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN), 8 Januari lalu.

“Kita punya sasaran (guna pakai pindaan ini) ketika pilihan raya umum ke-13 . . . insya-Allah, kita punya sasaran kita hendak bawa (luluskan) pindaan ini pada tahun ini, awal tahun ini, ia dibawa kepada Kabinet dan Parlimen.

“Harap-harap ia boleh dibawa ke sidang Parlimen Mac ini, jika tidak pada (sidang bulan) Jun,” kata beliau.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
ini agenda decoy untuk mengalih pandangan
ini agenda sengaja diwujudkan
bertujuan memerangkap untuk menimbulkan tentangan
bila semua tertumpu ke ajenda ini maka akan lupa

tuntutan:
hapuskan undi pos
gunakan dakwat
bersihkan daftar undi
hapuskan undi hantu


nota:
semua dilakukan untuk memastikan gerombolan akan terus menang
semua dilakukan untuikm memastikan pakatan rakyat kalah
ini membuktikan bahawa : kalau pilihanraya boleh mengubah apa apa
pasti pilihanraya ini telah lama diharamkan di malaysia

nota:
lihat di tunisia
rakyat turun ke jalan raya
rakyat memilih jalan raya
dan bukan pilihanraya untuk
menghalau presiden dan first lady
kemudian baru menjalankan satu pilhanraya
yang jujur bersih dan adil


22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saya dah paham maksud TT..

rakyat semua kene bersatu turun ke jalan raya berdemo untuk memastikan pilihanraya BERSIH atau menumbangkan PM & kerajaan melalui suara rakyat di jalan raya..

kakitangan kerajaan/swasta di seluruh malaysia boleh mogok dgn berdemonstrasi selama 1 hari.. pasti kerajaan akan jadik kucar-kacir... dgn cara ini kerajaan akan sedar..

Tanpa Nama berkata...

bodoh bahlul kimak lancau betul spr ni... semua ni nak menangkan gerombolan.... ubah jangan tak ubah...
jangan malaysia jadi tunisia nanti.... ni bukan undi shareholders nak pilih board directors baru, nak pakai proksi... bodoh... ni pilihanraya.. nak pilih wakil rakyat.....

Tanpa Nama berkata...

Ini macam kah? Buat saja undang2 baru bahawa senarai parti dan calon hanya terhad kepada yang dipersetujui majoriti dalam Parlimen. Dalam senario sekarang, pasti parti dan calon BN saja diluluskan. Macam sadam hussein dulu lah! Dengan undi proxi dibolehkan, undi dibuang boleh capai 99.9% dan 100% undi untuk BN. kah! kah! kah! BN boleh memerintah selama lamanya sampai Tuhan stopkan.

ibat

Ha ha ha berkata...

Ha ha ha...

First Time dalam Donia Pilihanraya boleh guna Proxy...sudahlah sekarang Perdana Menteri Proxy..ha ha ha nak mengundi pun pakai Proxy...apa kejadahnya....weeiii Amerika opun tak guna Proxy..hangpa tiru sapa..Insulting Human Right...

Woooiiii SPR..hangpa nih nak kata Bodoh ada Degree...nak kata pandai, idea Bodoh melantun...Cukuplah jadi Bodoh..jadilah macam Orang..bukan Binatang...kena cucuk idug...anjing pun kadang-kadang gigit dia punya tuan..ini SPR lagi teruk dari anjing...ha ha ha..

Tanpa Nama berkata...

Abdul Aziz Mohd Yusof - Mu basor menatang bewok gilor! Mu ni bodor macam lembu Mekah!

SPR patut diubah jadi SPHR (Suruhanjaya Pilihan Hantu Raya)

ALahaI sI LunCAi berkata...

KORANG SURUH ORANG TURUN MENGAMUK.KORANG TAK PELAH. ADA ORANG SPONSOR.

ITU YANG BARING ATAS JALAN TU, KENAPA KORANG TAK TOLONG.

JANGANLAH CAKAP PASAL ' BERSIH ', KORANG PUN TAK BERSIH. TAKUTLAH KEPADA ALLAH. CARILAH REZKI YANG HALAL UNTUK ANAK ISTERI. JANGAN CARI MAKAN DENGAN DUIT FITNAH. NAU' ZUBILLAH..

Dakwat Basah! berkata...

brader, sdg menunggu ulasan panjang lebar brader psl isu ini. ayat brader senang nak faham, x mcm zulkifli nordin. harap boleh tulis entry sebelum limau cny habis dijual. nti boleh baca sambil mkn limau. limo kaw cho wa..

cicit ngah layor berkata...

Semaser pilihanrayer,baghu demer tahu mahainyer nilai satu undi.Lepaih pilihanrayer,ghakyat dibiorkan terkontang kanting,menghenpaih tulang empat keghat nak hidup.Biler ghakyat senget pader pembangkang,demer ubah peraturan supayer bulih menang juger PRU 13 ni.Ghakyat tidor bawah jambatan,demer tidor dlm hotel RM 100000 semalam.Bulih pakai ker pemerentah mcm ni? Sayang..org melayu tak sedor2 walau pon majoritinyer hidop miskin.

Tanpa Nama berkata...

betui tu tt..depa nak lalai kan kita pasai pengundi hantu dan pos. lepas askar wataniah, doktor, nurse,nelayan, pengawal bangla, amah indon, china doll, ee nasik kandaq, semua buat undi pos

Tanpa Nama berkata...

alahai siluncai ,anak haram jadah mana pula ni.pi balik masuk kandang.
khutbah sakan,tapi perangai munafik

Tanpa Nama berkata...

macam anak toyol kaut duit pulak ler kalau pilihanraya pakai proksi

dah ada undi pos, buat hapa nak main proksi pulak

ini nak undi 3 kali lipat nih

dakwat hitam yg beli hari tu apa cerita? Dah buat pekasam ker?

kalau bodoh pergi lanchoww laaa!!

siluncai pembela babi berkata...

si luncai terjun dengan babi2nya....

apa bengap sangat kau ni luncai
baik kau rogol amah aje ler!

tak pun pergi lanchow!

Tanpa Nama berkata...

malaon malaya berkata...

tuan TT,

kalau PR ambil alih putrajaya nanti, kita akan gantong mamat ni, ikat telor dia sebab cuba sedaya upaya nak bagi gerombolan menang apa cara pun! ptui!!

Tanpa Nama berkata...

SPR yang celaka

dawsa berkata...

Si LUNCAI..p main jauh-jauh no...nanti aku tibai teloq hang sat lagi

Tanpa Nama berkata...

muallaf berkata:

yang aku tak pernah faham2 sampai sekarang, undi pos ni. Pengundi pos mengundi lebih awal dari tarikh mengundi. Tapi biasa nya keputusan jumlah undi pos ni, paling akhir di kira... pelik wa beb. Patut nya, jumlah undi pos tu yg paling awal di ketahui. Dasar penipu.

Tanpa Nama berkata...

1Malaysia:Demokrasi Pukimak

Tanpa Nama berkata...

Ini semua taktik bodoh macam drama swasta dulu-dulu; Nanti pilihanraya akan dibuat hari kerja, masa mengundi pulak terhad; semua pengangkutan awam dilumpuhkan; pengundi PR ditahan; sesiapa yang tak dapat mengundi.....ada proksi yang tolong undi; Peratus mengundi 99.999%, Rakyat telah mula yakin dengan kerajaan BN.

Bangang.......Barisan Babi memang macam tu.

Tanpa Nama berkata...

Alahai Si Luncai,yang ko menyibuk kat sini apa halnye??kesian tengok kau dahler bukak blog takde org nak view pastu ko nak kutuk PR dlm TT plak!utk pengetahuan kau kitorang takyah dibayar lah nk buat komen dkt sini bukan macam haram jadah mcm ko ni!!!patutnya nama ko alahai si lancau bukan luncai hahahahaha!

Tanpa Nama berkata...

Di zaman aman ni mana logiknya pakai undi pos lebih-lebih lagi Polis dan Tentera dah ada kad pengenalan My Polis dengan My Tentera, SPR kena telus benarkan mereka mengundi macam biasa semasa pilihanraya sebab negara aman.

Nama undi pos ni pun dah tak logik sekarang ni...lain la kalau kakitangan Pos Malaysia yang mengundi baru la namanya undi pos....kah...kah...kah...

SPR ni sepatutnya masuk BN lagi baik jadi sebahagian parti BN...kah...kah...kah... SPR berat sebelah....

Tanpa Nama berkata...

Proksi Kepala Bapak Kau


dah tau nak kena humban....
macam2 cara kau nak tipu melayu
dah macam broker jual tanah,
ada satu tanah kalau kau nak jadi proksi..
tu celah kangkang cina doll...

KIMMAK

sunsnake@budakbalun berkata...

masalahnya.. Kalau turun ke jalanraya.. Ada bran ke? Ramai sgt yang hanya sokong tp x berani turun! Tak united arrr..