Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 17 Januari 2011

MENERAN DAN BER TERAN




PEJABAT CABANG VETERAN



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH









BEBERAPA TOKOH VETERAN UMNO AKAN SERTAI PKR : FAUZI
-harakah daily

TEMERLOH, 17 Jan: Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) Parti Keadilan Rakyat (PKR) Negeri Pahang Fauzi Abdul Rahman mengesahkan beberapa orang veteran Umno negeri ini akan menyertai parti tersebut dalam masa terdekat.

Katanya, mereka ialah dua orang bekas Exco negeri ini, dua orang bekas ahli parlimen, beberapa orang bekas Adun dan seorang bekas tokoh penting di Ibu Pejabat Umno, Kuala Lumpur.

“Saya mahu umumkan dua orang bekas Exco, dua orang bekas ahli parlimen, beberapa orang bekas Adun dan seorang yang berstatus pernah menjadi orang penting di Ibu Pejabat Umno datuk akan menyertai PKR.

“Perbincangan dengan mereka sedang berjalan rancak dan kita jangkakan penyertaan rasmi akan diumumkan semasa lawatan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Pahang bulan depan,” jelasnya.

Beliau berkata demikian ketika ditanya wartawan sejurus selesai mesyuarat jawatankuasa MPN yang pertama sesi 2011 – 2013 di Rumah Rehat Temerloh sebentar tadi. Fauzi baru dilantik semula sebagai Pengerusi MPN bagi penggal kedua oleh PKR Pusat.

Sebelum ini, beberapa blog telah menyiarkan cerita beberapa veteran Umno dari negeri Pahang akan mengisytiharkan menyertai PKR kerana kecewa dengan perkembangan dalam Umno pada hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... BEKAS BEKAS NI NAK BUAT APA?.... akh kah kah..

woit..PKR INI MENJADI BEKAS BEKAS PENYAMUN YANG TAK LAKU.... kah kah kah...

woit...PARTI INI JADI PENAMPUNG SEGALA BEKAS BEKAS.... kah kah kah..

kah kah kah... BEKAS APA... VER TERAN... kah kah kah..

kah kah kah... NAK TERAN TERAN APA?.... kah kah kah..

woit... TAK KAN PKR .. JADI TEMPAT SAMPAH TAK LAKU... kah kah kah..

kah kah kah... VER TERAN DAH TAK LAKU DALAM GEROMBOLAN ... POOORAH!... kah kah kah..

nota:
ini semua muka nak cari kerusi
ini semua muka nak bertanding
ini semua muka nak kaki bodek

tak percaya?

tunggu dan nanti
inilah muka bikin kacau macau
berebut kerusi nak jadi yb

woit... tak jadi yb tak boleh
tolong rakyat ke?
kah kah kah


32 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Memang lanchow kalau malaon malaon ni jadi masuk PKR

Tanpa Nama berkata...

kacau la orang-orang tua nie... nie mesti geng-geng pakai baju batik, perut buncit... lanchow la..

Tanpa Nama berkata...

ha3....biar je laa....dalam pkr bukan nya ada club veteran lagi..... nanti boleh wujud club sampah politik...

Tanpa Nama berkata...

ya setuju! individu-individu yang sudah tiada kuasa dan kepentingan mula mencari pentas.sudah dapat jawatan mereka akan lompat balik kedalam umno kerana diri sudah ada 'harga'.

Tanpa Nama berkata...

bila pulak 'veteran' yang lari dari negara ni nak 'lari' pulak ye.

Emm..dengar cerita...20 tahun jugak dia lari.

KAAAAAHHHHHH KAAAAAAHHH KAAAHHHHHHH!

KAH KAH KAH!

eH...apa? Hishamudin rais ke orang tu?

Ooooooo....








KAH KAH KAH KAH KAH!

Tanpa Nama berkata...

Tak dak standard betul la PKR nie. Woi, yang nak pi ambik veteran2 nie nak buat apa? bekaih2 nie...geli aku. Aduyai, lemah betul la PKR nie, bangga lak tu dapat geng veteran.........kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

tt,sorry nak melawak sikit.
hang tu bekas pahaman komunis dan sosiolis.bolih pulak tu.
hang tu bukan muda lagi,tua bangka macam banyak penyokong pkr lain.

walaupun bekas,tapi bolih bawa 5,6 bakul undi apa salahnya,daripada muda beliak,tapi hulur sikit,dah belah.

Tanpa Nama berkata...

hahahaah....dah nak kojol baru nak berubah!!!

hahahahah....dah pencen baru nak bertaubat!

hahahaha....dah terkena batang hidung baru nak menyesal!!!

hahahahah.....pegi lanciauuuuuuuuuu!!!

abimh berkata...

bekas-bekas tong taik ni biarpun telah dibersihkan tetap letak taik juga.....

PO'YA Leader berkata...

sabaryddin chik apa khabar

terjun.tanpa.parachut berkata...

Ko ingat masuk PKR leh cuci dosa waktu kat UMNO ke...poooorahhhhhhhh...

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama diatas adalah orang yang sama, kan?

msk

Tanpa Nama berkata...

tak sedor2 lagi PKR nih
dah banyak kali terkena pun tak serik2
buat apa ambik sampah2 lama
sampah lama tak bule pakai dah
buang dlm tong sampah dah ler

lepas nih, kalau org2 tua ni lompat jugak, tergolek dog ler pkr jwbnya

bangang apa ke benda nak bincang2 nih!
nak bincang mintak kerusi ker???

Tanpa Nama berkata...

depa dah nampak gerombolan nak hanyut..cepat2 selamatkan diri. PKR mesti buat syarat..nak masuk boleh, tapi tak boleh tanding PRU13.

Belajaq dari pengalaman PAS dengan Raja katak...

Tanpa Nama berkata...

Kalau veteren...Masuk kerna nak LUAH n CONTRIBUTE tenaga serta pengalaman utk rakyat, OK la. Jangan pula kerna nak SEDUT pitis n projeks jer.... heh heh hehhhh.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Secara lazim , perkataan/gelaran Veteran ini chuma khas untok bekas askar sahja . Askar memang dah sign kontrak untuk mati demi negara.

Polis perut buncit pencen pon tak boleh pakai gelaran Veteran.

Buat apa nak masok banyak banyak ikan masin kedalam PKR oi?
Ikan masin tak akan hidup semula.

cicit ngah layor berkata...

Aper salahnyer teghimer org2 ni masok PKR?Biaser ler dlm politik.Arwah Dato'Asri dr PAS masok Umno.Ustad Naka'i pon samer.Arwah Dato' Muslim dr UMNO masok PAS.Biler kepaler masok,sikit sebanyak ekor pon ader yg ngikut.Tp beghiter dr Pahang ni menimboikan sikit persoalan.Kononnyer demer tu nak masok PKR bulan depan,tp ngaper dah kecoh ghioh mcm ayam bertelor sekaghang ni?Ader ker demer ni mintak dipujok olih UMNO sbb maser panjang lagi.Teghuih teghang teman tak percayer ceghiter ni.Ceghiter ni timboi hanyer untuk kepentingan yg mengumumkan ceghiter ni sajer.Kalau betoi2 dah masok PKR,baghu teman percayer.

Tanpa Nama berkata...

Kata nak bawa angin perubahan, urus kerajaan cara baru dengan agenda segar. Tapi nape pulak bawa orang tua dari parti lama? Orang2 tu dah abis modal kau nak recycle? Cuba banding tayar baru dengan tayar retread, Fauzi oi!

Tanpa Nama berkata...

ajak shahidah kassim pun banyak faedahnye...

Tanpa Nama berkata...

ini kes nak selamatkan diri saja.. kalo masuk PKR.. nanti menang PRU, selamatlah telor dia dari kene tangkap dan masuk penjara..

Tanpa Nama berkata...

NAK SOKONG PKR APA SALAHNYA. JANGAN PULAK KITA JADI HERO SORANG2.TAPI BAB JADI CALON KITA PERLU HATI-HATI. CUMA YANG TULEN SHJ. TIRUAN DAN PONDAN TAK PAKAI. TAK CAYA TANYA RICE YATEEM....

HATI2 DR DIGIGIT ANJING BUAT SEKIAN KALINYA berkata...

AKU RISAU DIORG MASUK PKR, LEPAS TU, BUAT TAIK DLM PKR...LEPAS TU BUAT FITNAH DLM PKR GITU GINI...

TERUTAMA MASA DEKAT/MASA PILIHANRAYA UMUM NANTI....

MEREKA SEMUA TU DH BIASA HIDUP SENANG, MANALAH NK RETI BERKORBAN UTK PARTI, ATAUPON SEDEKAHKAN APA YG MEREKA DAH DAPAT/BOLOT DAN ANIAYA/ MENZALIMI AHLI2 PARTI PEMBANGKANG TERUTAMA PAS DAN PKR MASA DUK DLM UMNO...

ADAKAH MEREKA AKAN MENGIKUTI JEJAK LANGKAH SAYYIDATINA KHADIJAH YG MENGORBANKAN SEGALA HARTA BENDA UTK PERJUANGAN ISLAM DAN KEADILAN?

Tanpa Nama berkata...

aku cuma hairan....kalau keluar dari BN mesti nak masuk PKR...kenapa taknak masuk PAS atau DAP....mungkin...dalam PKR pun banyak geng2 lama....pastu...kalau masuk BN balik tak nampak berdosa sangat...geng2 ni bukan nak bejuang...cuma gian nak dapat perhatian balik jer....

aku harap DSAI tapis la...jgn dia pun naik syok jumpa member lama...hahahaha

Tanpa Nama berkata...

puak puak ini sedang memcari oksijen untuk membantu mereka dalam kelemasan, UMNMOAPCO tidak terima mereka kerana demand mereka terlalu tinggi dan mereka dianggap sampah dalam UMNOAPCO, ada peluang mereka akan lompat untuk memenuhi tembolok mereka, jadi ini satu rancangan sulit untuk menghancurkan PR,PR kan tertipu dengan rancangan jahat mereka.

PKR adalah sebuah parti untuk orang orang yang kecewa dan tidak mendapat tempat dalam UMNOAPCO, mereka telah jadi sampah UMNOAPCO dan dipungut oleh PKR dan letak mereka diatas kayangan di peringkat tertinggi.

PKR akan dipandang rendah, semakin hari semakin jatuh nilainya.

Kalau Ada orang dalam PKR yang mempunyai nilai tinggi nak masuk UMNOAPCO persilakan sekarang dan jangan libatkan penyokong parti PAKATAN RAKYAT.

Ahli PKR jangan jadi bodoh macam Ahli UMNOAPCO.
Pilihan ditangan anda.

Tanpa Nama berkata...

pakcik nuwar...
x yah ler duk amik bekas2 tu....
nyampah.

bunbinban berkata...

aku x kisah nak masuk PKR tapi yg jadi selalunya, demand nak jawatan dlm parti dan anwar pun dgn rasa bangga lantik dorang ni jadi ketua cabang la, jadi itu ini. yg dok berjuang selama ini dlm PKR jadi budak tampal poster je. bukan gila jawatan tapi apa yg pimpinan nampak status kat depan nama dan jawatan yg dulu dorang pegang dlm umno.dekat pru13, dorang lompat balik masuk umno...padan muka anwar. anwar ni jenis muka yg tak serik2 kena lempar taik dek teman lama dia.

ongah berkata...

Hampeh sungguh ulasan kome semua ni. Jangan dok kutuk orang veteran ni. Veteran ni banyak pengalaman. Seorang masuk habis anak-beranak, cucu-cicit, ipar-duai, anak-menantu masuk berbaris-baris. Kome ingat ape?

Tapi yang veteran UMENO ni, aku dok mula sangsi ni. Dah banyak kali jadi dah. Baru kepale nak keluor, tup-tup masuk dalam kulup balik.

Tanpa Nama berkata...

bila dah masuk mengelupor nak keluar
apasal mengelupor..
pasal dapat rasuah puki
macam kat PERAK tu

macam anjing tersepit..

ooii penat beratur nak pangkah
bila dah menang dapat lak rasuah puki
macam2la keluar dari mulut longkang
yb yb gampang ni...

BRO, contoh dah ada,tak serik lagi ke..

Kucing Parsi berkata...

pkr - parti kutip rubbish!

nak sokongan rakyat?
ambil rakyat.
bukan ambik bekas wakil rakyat

lepas tu jadi Ketua PKR pahang pulak, macam jui meng
pastu orang lama PKR keluar parti pulak...

takpe anwar blh kutip yuran...
memang sial...
jangan terima, kalau nak bg diaorang masuk perkasam, ideologi diorang sama

Tanpa Nama berkata...

Takde yang tua yang muda pun tak ada.Biarlah beliau habiskan saki baki umur yang ada untuk berubah. Mudahan peluang yang terakhir dapat menebus kesilapan lampau. Orang yang nak mati tak pernah menipu.

Tanpa Nama berkata...

ha ha..kelopir dah kondo..nak bejuang apo laeii..PKR ni cam tak kona mano intan mano batu grewel..naik nyampah..jangan la jadi bodoh bona..puak2 ni mesti lompek masuk tong taik balik..tak cayo tengok la..

Tanpa Nama berkata...

Org Melayu nie mudah lupa..... betullah kata che det. X yah la nak susahkan diri ambik semua bekas UMNO nie. Depa semua x guna sekupang pun. Depa semua nie dah x dak penyokong dah.... dlm UMNO ada duit ngan kedudukan baru cerita, x dak duit tegur pun x nak.... kepada PKR, belajarla dari kesilapan, jgn jadi tempat bakul sampah. Semua bekas2 tu ada agenda nak jaga periuk nasi masing2. Itu saja, tak lebih dari tu.