Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 17 Januari 2011

CALON PAKATAN UNTUK TENANG




CALON DARI PAS




PEREMPUAN UNTUK PAKATAN

Presiden Pas, Abdul Hadi Awang mengumumkan calon Pakatan Rakyat bagi Dun Tenang adalah Puan Normala Sudirman.

Pengumuman dibuat di Dataran Wayang Pacak, di pekan Labis sebentar tadi.

Turut hadir adalah Presiden KEADILAN, Dr Wan Azizah dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

Normala merupakan Exco Dewan Muslimat Pas Pusat, Naib Ketua Dewan Muslimat Johor, dan bekas guru yang baru sahaja meletakkan jawatan.


LATAR BELAKANG


Normala, 38 merupakan seorang guru lulusan Maktab Tuanku Bainun, Pulau Pinang sebelum meletakkan jawatan pada akhir 2010 kerana mahu menumpukan sepenuh masa kepada tugas parti.

Beliau yang dilahirkan di Kampung Serom 3, Muar Johor ini merupakan anak sulung daripada lima orang adik beradik.

Bapanya, Sudirman Suratman merupakan bekas ketua peserta Felcra dan juga pengerusi koperasi Felcra Sekijang manakala ibunya Mukmini Yahya juga merupakan peneroka Felcra.

Beliau yang mesra di kalangan penduduk setempat dengan panggilan Cikgu Mala, mendirikan rumah tangga dengan Makrof Abd Mutalib dan mempunyai tiga orang anak.

CALON BOLEH MENANG GEROMBOLAN


nota:
minah ini cukup sesuai untuk calon tenang
ketika ini menjawat sepenuh masa
sebagai perdana menteri malaysia
dan berkerja setengah masa sebagai
menteri pertahanan
menteri keewangan
dan baru sahaja menjawat
menteri pelajaran apabila tan seri muhyiddin
ditendang keluar kerana gagal
menangani kes rogol seorang
amah indonesia kah kah kah



BN MAHU CALON BOLEH MENANG DALAM PILIHAN RAYA : NAJIB
– berita hairan

2011/01/16
Najib Razak hari ini berkata beliau akan menunaikan haknya sebagai Pengerusi Barisan Nasional (BN) untuk menolak calon-calon berpotensi yang mempunyai kedudukan dalam parti bagi memastikan hanya mereka yang boleh membawa kemenangan menjadi calon dalam pilihan raya akan datang.

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yang ni tak payah bertanding dah punya kuasa.
Dia ada Mamat Botak untuk menjalankan titah.
Kabinet kerajaan Malaysia dibawah ketiak nya dan tak ada yang berani angkat muka kalau berdepan dengan nya.
POWER betul2 punya power.......

Hj Moin Bajuri @ Tenang berkata...

Masa untuk PR menerangkan kepada rakyat Tenang bagaimana nak mentadbir negara dalam 100 hari.

sebelum ini PM Najib kata negara akan bankrup kalau ikut kaedah PR tetapi tidak diberi peluang untuk menjawab persoalan ini.

Kini peluang PR terbuka luas untuk memahamkan rakyat bahawa cita-cita dan harapan itu bukan palsu.

Masa terbaik juga untuk PR menepis sangkaan buruk PM Najib bahawa negara boleh bankrup di bawah PR jika rancangan 100 hari itu dilaksanakan.

Masa untuk rakyat Tenang keluar dari kepompong lama.

Hidup Pas. Hidup PR.
Sama-sama menjelmakan karapan rakyat.
Sama-sama pangkah PAS.

Tanpa Nama berkata...

Kau ni memang tak patut TT
kenapa kau asyik kutuk bik mama
tak baik tau kau ni

cuba kau tengok
lagi banyak kau kutuk, lagi membadak badan bik mama

makin banyak kau kutuk
makin bertambah berat bik mama

tak patut betul kau ni TT

janggut berkata...

calun bn...boleh kangkang saja...telan duit...minum ayiaq syaitan...sebab bn boleh.

Anti TELAN berkata...

Aku rasa calon 'Barisan Najib' yang sesuai bertanding di Tenang ialah 'Bendahari Pachucheng'...kah kah kah kah

eekaa berkata...

ada sekor anak tupa
atas jula moktan
kudung ekor pulak lapar
jalan cari makan, jalan cari makan,

kejadian tuhe dipanggil tupa
asalnya dalam hutan, sejenis mamalia

kalu paka jakit kok dehan
dia lah paling pandai
jatuh jaran jaran
krana dia tak soba,

pandai pandai tupa melopat
jatuh tanah juga
nak uat gambar kat oran jahat
jangan terlanjak mera,

Orang zaman retu pakat hambat tupa
bimbang buah kayu takut tak dan besar

hanya durian duku kalu dak nga kerik tupai

pendek tahun tu nya durian tak dan jual!!.

Kah kah kah kah kah kah,kah kah kah kah

ngapa tak gelak gitu post ni bro? ci gu you kut dia bro?

Tanpa Nama berkata...

uurrgh...jauh mbeng ngan bik mama.

Tanpa Nama berkata...

The modern day Imelda Marcos.

Tanpa Nama berkata...

aku ni..kalu dok buka blog TT pagi2 memang dok soh.

Ingatkan gambor Amoh mana pulok kena rogol, bila baca baru tahu, calon Tenang rupenye..

SETENANG WAJAHNYA.

Bila scroll....ya ampuunnn...
Mung ni TT, kalu dok buat kejutang memang dok soh, patutlah blog mung juta2 orang masuk..

kah...kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

http://www.pmo.gov.my/?menu=page&page=1947

FLOM division tu apa?

Abd Karim MJ berkata...

mana latarbelakang sekolah calon nie.. kisah adik beradik dia serta kerjaya dia sebelum bergelar pendidik ? anda tahu ?

saya kenal dia siapa ....

Dakwat Basah! berkata...

bro TT sokong ke calon PR ni? kahkahkah.

abgAjie berkata...

woi TT!
Kenapa Rosmah a.k.a. Bik Mama pakai "Baju Kuning"?
Dah jadi Permaisuri Agung ke?
Hahah..haha

Tanpa Nama berkata...

abd karim mj,
den pun konal dio...adik beradik dio,toknjang,tokwan,paksu,mak oncu,nek ngah,nek wan,cucu-cicit dio semuo den konal...buek apo nak tau latarbelakang sekolah?apo dio nie nak jadi ketuo darjah ko pengawas kek jolobu?apo2pun den suko nengok muko tenang dio...tengok muko rosmoh raso nak terberak jo...

mj tu apo?maikel jordan ko maikel jeksen?

Tanpa Nama berkata...

pakcucing lu TT
lu letak gamba badak tu buat hapa?
buat gua hilang stim gua malam2 jumaat nih

aku takut bini ooiiii berkata...

awat takdak cerita pasai ayam serama ni kat blog nie..ceritalah pasai ayam katik kaa, ayam serama kaa, semua tu kan bernilai..bulu serama pun bernilai..tak sangka dari pompuan kampung dah jadi laki orang cum peeemm..
eeeeeee takutttt B1N1...

Tanpa Nama berkata...

Eloklah wanita lawan wanita..lni ada BAKAL CALON BEBAS lelaki lslam yang lahir dari Kg.Serom 3, non partisan..neutral tapi berwibawa,tegas dan berpengalaman memiliki kelulusan sijil,diploma,ijazah pertama,master dan PhD...apa kata pengundi? ini lelaki...baru khalifah memerangi khilafah.Kah3..lawan betul2 lawan...anak Serom jati...

Tanpa Nama berkata...

sham..ni marah dengan orang minang. bik mama..kuat adat pepatih....buat telur lelaki tak bersampul..kah..kah..kah..sham ni kan anak jolobu nogeri9....ada tolor koh?