Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 5 Mei 2011

SAUDAGAR JUAL AGAMA



YANG TERANCAm OLEH SIAPA?



PEMBELA : ISLAM TERANCAM DI MALAYSIA - mkini

Gabungan NGO Melayu-Islam, Pertubuhan Pembela Islam (PEMBELA) mendakwa agama Islam sedang diancam dan digugat di negara ini.

Jurucakapnya Yusri Mohamad, perkara itu dikesan melalui perkembangan terkini melibatkan hubungan Islam-Kristian.

Tambahnya, pelantikan exco bagi menangani hal ehwal bukan Islam di Pulau Pinang dan pelantikan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang beragama Kritian Idris Jala untuk menangani isu Bible berbahasa Melayu mengancam dan menggugat kedudukan Islam sebagai agama rasmi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…INI BERITA PELIK…. kah kah kah

kah kah kah…1500 TAHUN AGAMA INI SELAMAT … kah kah kah..

kah kah kah… TETIBA SAMPAI KE MALAYSIA JADI TERANCAM…. kah kah kah..

kah kah kah… KAH KAH KAH.... kah kah kah...

kah lah kah.... MACAM MANA BOLEH TERANCAM... kah kah kah...

kah kah kah...ADA LEDAKAN LOJI NUKLEAR DI GEBENG KE?.... kah kah kah...

kah kah kah...ATAU TENGGELAM BERSAMA KAPAL SELAM KD ALTANTUYA.... kah kah kah..

kah kah kah.... HEBAT ORANG MELAYU INI.... kah kah kah..

nota:
saudagar agama akan merasa terancam
perniagaan mereka terganngu
semakin tak ramai yang beli
pakej umrah kah kah kah

2 ulasan:

mr.ramadas berkata...

kesian saudagar agama, nak main burit cina-doll, salah.. nak main burit siam dan mat saleh pun salah..

sumer agama sudah sekat... nak terpancut pun macam2 sekatan agama sudah buat.. melancap pun dah jadi runsing dan susah hati..

jadi pendekatan mudah ialah takut2kan orang dengan agama yang katanya dia sangat sayangkan agama... tapi api neraka sumer dia tak amik pot langsung..

saudagar agama bukan calang2, kot2 la jalan kaki cuma pakai jubah cabuk! huh? estima, mercedes.. untung niagakan agama.. senang nak checkmate orang...

tak boleh nak pancut2.. kalo sudah pancut, pegawai agama pun sudah kene pindah macam kat PD..

Tanpa Nama berkata...

BRO TT,

saudagar ugama satu kenyataan sukar untuk ditelan.... semua ugama ada saudagar2 besar atau kecil.

Dulu mereka bersembunyi disurau atau masjid.... yg kita nampak cuma ketayap ataupun serban.... ini label keimanan ditambah tanda hitam didahi..... perniagaan masa ini kecil2 aje.... paling2 untungpun masa jadi amil fitrah... amil2 ni dibolot oleh keturunan mereka aje... kat kampung saya la... kampung orang lain tak taula

Tapi sekarang perniagaan semakin meluas dan tak perlu sembunyi2... mereka dah buka pejabat besar diJAIS..JAKIM...JAWI....PENDEK KATA mereka benar2 meniaga sungguh2.....DATUK... TAN SRI... ini label keimanan terbaru kerna katanya ALLAH yg mentakdirkan anugerah ini.... ALLAH yg mentakdirkan rezeki yg melimpah ruah... kerna IMAN mereka...yakin mereka... kerna sujud mereka.... siapa yg ditipu ...orang2 melayu kampung dan bandar2 besar.

Penipuan ini akan diteruskan... ISLAM sedang diancam bahaya... bukan TERANCAM... mana mungkin ISLAM terancam.... ugama diturunkan untuk umat manusia... ugama adalah alat macam kompas... ia jadi panduan... supaya SEMUA UMAT MANUSIA TANPA KIRA UGAMA DAPAT BERSATU.... tnpa keji mengeji.... tanpa ada perasan seolah-olah syurga milik ugama-ugama tertentu.....

Umat manusia berugama islam sedang diancam bahaya oleh saudagar2 ugama.... telah lama mereka menakut-nakutkan kita... cukupla jangan tertipu lagi...