Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 5 Mei 2011

SAUDAGAR AGAMA KENA TIBAI!



HANYA KENAL TIGA ABDUL







AZIZ BARI : MUFTI PERLIS NAIF, JAHIL SEJARAH - mkini

Pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Prof Dr Abdul Aziz Bari hari ini membidas Mufti Perlis Dr Juanda Jaya berhubung kenyataannya yang menyifatkan pihak yang menentang penyatuan antara Umno dan PAS sebagai pengkhianat Islam.

Abdul Aziz beranggapan kenyataan tokoh agama itu sebagai "naif dan menandakan kejahilannya dalam sejarah politik Malaysia" khususnya berhubung kerjasama kedua-dua parti itu pada awal 1970-an sehingga melahirkan BN pada 1974.

"PAS ditendang oleh Umno pada 1977 dan Kelantan dirampas melalui darurat. Kerjasama atau gabungan Umno-PAS merugikan umat Islam.

"Ia melemahkan mekanisme semak dan imbang serta persaingan sihat demi kepentingan orang Melayu dan Islam.

"Melemahkan mekanisme itu, baik dalam parti-parti yang ada yakni Umno, PAS atau PKR akan merugikan umat Islam," katanya.

Abdul Aziz yang juga seorang pengamat politik berkata ketiadaan semak dan imbang menyebabkan pelaksanaan Islam dan kebajikan Melayu terbantut.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

kah kah kah… SUDAGAR AGAMA INI JAHIL…. kah kah kah..

kah kah kah… MEMANG LAH JAHIL SAMPAI KE LUTUT…. kah kah kah….

kah kah kah… BERKAWAN DENGAN ALI BABA DAN 40 PENYAMUN… kah kah kah..

kah kah kah…AKHIRMNYA SAUDAGAR AGAMA INI HANYA TAHU TIGA ABDUL SAJE… kah kah kah..

kah kah kah… ABDUL WAHIIIIB …ABDUL WAHUUB DAN ADUL WAHAAAB … kah kah kah


ABDUL TAMBI

8 ulasan:

Abbs berkata...

bro.. ulama umno sikalang nie memang hebat2 dalam kejahilan beb.. contohnye pun dah nampak kan ? kah kah kah.. jadi bile ulama jadi saudagar agama, make ilmu agama pade mereka menjadi sumpah lahanat pade diri mereka.. kah kah kah.. gua nak jadi saudagar mimpi lew beb.. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

cube lu siasat bile kontrak mufti tu nak hbs. hahahah

Amuraria berkata...

GUA JAYIT KASUT BUKAN JAYIT OLANG ! DIA OLANG SIKALANG JAYIT OLANG AAA TIGA ADDUL ...

Tanpa Nama berkata...

Saya harap UMNO mengambil MUFTI ini menjadi penasihat strategi mereka. Mesti hebat strategi yang boleh diberi.

Tanpa Nama berkata...

godaan wang ringgit lebih kuat dari pegangan agam bro...
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Wow gelak bosa kau bilo Aziz Bari (AB) berfatwa. Walhal hujah AB bukan sekadar naif - malah daif miskin melarat.

Kekangkungan profesoriti AB bantut macam susuknya.

HELLO .., apo salahnya PAS/UMNO bersatu padu?? Semak & Imbang KEKAL berlaku malah dalam suasana yang lebih harmoni sesama Islam bukan secara maki hamun kata-mengata.

AB nak pertahankan permusuhan sesama Islam atas alasan semak & imbang?? Yahudi celup mana ni??

AB kato orang lain naif sejarah. AB BUTO sejarah & BUTO BIJI MATO. Balik2 nak ungkit permusuhan lamo. AB nak nyanyuk siol macam TGNA. Cakap tak kono pada tompeknyo.

Ari tu AB bedal TGHH konon. Kono tibai dek ahli PAS dah nak cari buah lain.

Kau Hisyam dok melalak suko tak tentu pasal. Sokong AB tanpa kewarasan. Walhal ko sendiri kato profesor Melayu semuo kangkung.

Hei Mamat 2 ekoq ni jangan sendal doktrin permusahan ko tu pado orang muda & begitu senang caci ulama.

Ni namo dio sokong bawa robah.

Kono orang tuduh dio - kono bawak saksi ikut Shariah.
Bilo dio tuduh orang - saksi2 ni tak payah.

Ni lah bilo keno bodoh. Dio nak ajar orang lain jadi bodoh macam dio.

Kutuk ulama pas tu nak jadi saudagar mimpi pulak??

Apa barang bro. Buang karan.

sang sapurba berkata...

tok peti peghelih budak baru belajaq daa....
itu pasal mau jayit olang......

kah kah kah

orang kuala perelih berkata...

juanda jaya namanya pun dah tak islamik macamana nak ajar org tentang islam....hehe....buat malu org perelih la mufti ni..dengan nama juanda tu dia sesuai jadi sami kat wat siam kodiang...haha...dalam kamus arab al marbawy tiada perkataan juanda jaya pun.