.

Isnin, 20 Jun 2016

FAKTA ATAU AUTA





FAKTA ATAU

AUTA
KOMENTAR
ada ajaran mengatakan
sembahyang hanya 3 kali sehari
mengikut pandangan puak ini 
3 kali ini berdasarkan huhaj
dan nas dari al-quran

sekarang timbul pula
8 rakaat atau 20 rakaat

ini arahan siapa pula?


Solat di dalam Al - E-bacaan

www.e-bacaan.com/artikel_solat.htm
Translate this page
Bukan sahaja tidak disebut nama solat maghrib, atau solat zuhur, atau solat asar di ... 11:81, 74:34, 81:18 dan 100:3, dan didapati tiada kaitan dengan solat langsung. .... Satu golongan kecil telah timbul mempertikaikan solat tiga kali sehari.

Menjawab Pertanyaan Benarkah Kaum Syi'ah Sholat hanya 3 x Sehari

kholidmawardi-online.blogspot.com/.../sholat-dalam-islam-syiah-d...
Translate this page
Menjawab Pertanyaan Benarkah Kaum Syi'ah Sholat hanya 3 x Sehari, Blog Islam, ... maghrib, dan Isya maka Anda harus sholat dua kali pada dua waktu sholat dari tiga .... Masa untuk solat Subuh (pagi) yang hanya spesifik untuknya sahaja.

Kereta Mayat: Solat lima atau tiga waktu?

keretamayat.blogspot.com/2015/02/solat-lima-atau-tiga-waktu.html
Translate this page
Feb 17, 2015 - nanti kat bawah aku bagi hujah guna akal sahaja macam yang ... So, bagi aku geng anti hadis yang pilih 3 kali sehari bukan sebab iman kuat, ...

DALAM ISLAM, SOLAT ADA 5 WAKTU atau 3 WAKTU? - CARI Infonet ...

mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread...tid=63333
Translate this page
JANGAN CAKAP SAJA TAPI, SELIDIK, BELAJAR DAN BACA DULU. ... dari aisyah berkata.pertamakali difardukan sembahyang sebanya dua rakaat ..... Allah memerintahkan umat Nabi Muhammad melakukan sembahyang 55 kali sehari.

Mufti Perlis sekali lagi pertahan 8 rakaat tarawih

 | June 20, 2016
Asri berkata pihaknya tiada kuasa memaksa orang ramai melakukan sejumlah rakaat tertentu dalam solat tarawih






PETALING JAYA: Mufti Perlis  Dr Mohd Asri Zainul Abidin sekali lagi mempertahankan langkah pihak berkuasa agama negeri itu membenarkan lapan rakaat bagi solat sunat tarawih berjemaah sepanjang Ramadan di semua masjid negeri itu.
Ia berikutan dakwaan yang jemaah di sebuah masjid di Perlis memulaukan solat tarawih kerana tidak setuju imam yang baru dilantik melakukan lapan rakaat dan bukan 20 rakaat sepertimana dilakukan di negeri lain.


RAKAAT INI

ARAHAN SAPA

TUHAN ATAU

MANUSIA

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

-----------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa susah mau jawab soalan mudah tt tu.senang aje.tanya itu hadibawe die blh online dgn tuhan kejap je blh dpt jwpn. Ntah2 blh kurangkan lagi rakaat tu jadi 1 rakaat ke atau setengah rakaat.suruhla hadi bodek sikit tuhan tu kita kasi la dedak sikit sama hadi upah bodek tuhan.kita kasi hadi sorg artis tempatan cun giler sama taraf ngan bidadari musti pak hadi setuju.bagus tu nt sng solat biasa pun blh kurang lagi rakaat,kita kan ada hadibawe yg blh online ngan tuhan.kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

8 pun boleh,20 pun boleh,36 pun boleh,100 pun boleh

Tanpa Nama berkata...

OLAMAK SOTONG patut nasihat MOPTY lah

Semua makan gaji buta saja

Semua pusing BILYON BILYON MAGIK SENYAP


SAPUMAN Bijak Wokay....

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Sesiapa saja
boLeh onLine
dengan allah
tak ada siapa yang
boLeh menghaLang
KehendaK aLLah
yg naK onLine
Dengan sesiapa sahaja
Yang di kehendaki_nya
OnLine dengan aLLah
Bukan hak ekLusif
Nabi dan rasuL
Abraham isaac moses
Jesus mohammed
Adakah sahabat gua itu nabi...
Ada sahabat caves kahfi itu
tidur ratusan tahun, adakah mereka benar² Lena, atau
adakah mereka teLah onLine,
Atau fana' atau xzouQ biLLaH
Atau atau atau . ..
sememangnya
OnLine itu
haK miLik aLLah
Secara mutLak
Hak miLik allah
untuk berhubung
Dengan hamba2
yg di sukainya

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Sesiapa saja
boLeh onLine
dengan allah
tak ada siapa yang
boLeh menghaLang
KehendaK aLLah
yg naK onLine
Dengan sesiapa sahaja
Yang di kehendaki_nya
OnLine dengan aLLah
Bukan hak ekLusif
Nabi dan rasuL
Abraham isaac moses
Jesus mohammed
Adakah sahabat gua itu nabi...
Ada sahabat caves kahfi itu
tidur ratusan tahun, adakah mereka benar² Lena, atau
adakah mereka teLah onLine,
Atau fana' atau xzouQ biLLaH
Atau atau atau . ..
sememangnya
OnLine itu
haK miLik aLLah
Secara mutLak
Hak miLik allah
untuk berhubung
Dengan hamba2 yg di sukainya

Tanpa Nama berkata...

bro tt..rakaat ini ikut berapa yg masuk..kalo 20rakaat selama 30hari , maka bayaran tok imam shj rm50k.kalo 8rakaat, selama 30 hari, bayaran imam kurang sket.di selangor ni, jais telah mengfukwakan bhawa imam2 solat terawih ini dilarang utk tok2 imam dari middle east.imam2 terawih ni wajib amik student2 atau hafiz2 dari tahfiz. utk sebulan je boleh dpt rm50k.ni sama gak dgn ceramah ust UAI, kalo tiada kesilapan kerajaan selangor ketika x mb dulu, bayaran ceramah je rm50k utk satu ceramah.bayangkan kalo ada dua tiga ceramah atau kuliah sebulan contoh nya kuliah magrib, kuliah zohor, kuliah asar, kuliah isyak, bab mandi wajib, bab hukum jilat faraj , hukum isap kote..sume ceramah2 ini mghasilkan wang, fulus tak kira la ada org dtg atau tidak.kalo tak caya, lu tanya ust dr asri, berapa bayaran dia dpt utk satu ceramah.agak2 lu brapa bayaran utk pak syeihk habib ya hana ya hana tu..mana mau datang kalo income tak masyuk. mereka sume sudah dilatih dan berlatih agar persembahan mantap dan syahdu leleh.mesti ada gak ayat2 yg dijampi agar dtg kesyahduan itu.gua masih ingat suatu cerita dulu ketika pak samad dioffer baca puisi diselangor, ketika itu mb ialah khalid ibrahim.bayaran bacaan puisi dibayaran terlalu rendah berbanding UAI kerana puisi hanya puisi. UAI dibayar tinggi sb ilmu akhirat, ilmu bidadari.walhal puisi adalah salah satu senjata melawan kezaliman.mungkin lu bole double check dgn pak samad.lu cuba check, ada berapa byk tahfiz yg tumbuh mcm cendawan sekarang ni.siap ada tahfiz 1malaysia lg..tu belum masuk tahfiz ustaz roti jala..bygkan berapa ramai yg dibonsaikan dgn hafalan shj dgn teori je tp tiada perlawanan kezaliman yg berlaku depan mata.barangkali agamawan dunia ini suda lupa, cinta tuhan bukan mahukan syurga atau tolak neraka.cinta tuhan bukan mahu minum arak di syurga atau mahu bidadari yg berbadan KIM K..kalo balasan cinta tuhan itu adalah neraka, apakah kalian mahu tolak?syurga neraka bidari arak syurga sumenya adalah impian warga agama islam yg bernafsu.barangkali sekiranya najib rosmah diberi syurga, maka najib rosmah juga mahukan syurga yg lebih hebat dari muhammad bin abdullah.awas wahai agamawan, tuhan itu juga MAHAZALIM.sekuat2 pelempang sang sultan itu, akhirnya mati juga.sekuat2 menipu takhta itu, akhirnya mati jua.kalian bole tabur duit palsu kepada tuhan melalui doa2 tahlih mlm jumaat.ku harapkan ramadan ini tuhan menimpakan bala yg dasyat kpd perompak2 duit rakyat termasuk juga tuan penasihatnya.gua tak seberani bro tt atau rafzi atau tony pua,gua tetap istikomah dlm doa dan solat hajat..