.

Isnin, 20 Jun 2016

KOMEN UNTUK KOMENTAR AWAL

 



KICKED IN THE NUTS
What Deep Thinkers Retired Men are ... I mowed the lawn today, and after doing so I sat down and had a cold beer. The day was really quite beautiful, and the drink facilitated some deep thinking. My wife walked by and asked me what I was doing, and I said 'nothing'. The reason I said 'nothing' instead of saying 'just thinking' is because she then would have asked 'about what?'.

 At that point I would have had to explain that men are deep thinkers about various topics, which would lead to other questions. Finally I pondered an age old question: Is giving birth more painful than getting kicked in the nuts?

 Women always maintain that giving birth is way more painful than a guy getting kicked in the nuts, but how could they "know"? Well, after another beer, and some more heavy deductive thinking, I have come up with an answer to that question. Getting kicked in the nuts is more painful than having a baby, and even though I obviously couldn't really "know", here is the reason for on KOMENTAR AWAL
Anonymous
on 6/20/16

TAK KAN TUMBANG
buat la pensejajaran semula macam mana sekali pun, BN takkan tumbang selagi tiada satu lawan satu, selagi BN ditentang pelbagai penjuru, selagi itu BN akan terus berkuasa! on KOMENTAR AWAL
Anonymous
on 6/20/16

VIDEO GERMANG
Ada betul dan ada salahnya komen tt tu sbb rata2 ramai pengundi melayu kn bahalol.mana diorg kisah sgt isu semas ke hapa ke janji nmpak lebai ketayap serban besar terus angkat sbg ulamak pemimpin islam yg blh online ngan tuhan konon nya padahal dia xtau yg serban besar tu La rompak balak kelantan,tgk video germang. 

Namun ada juga sebahagian kecil melayu mulai sedar keadaan sebenar. Yg lain perlahah lahan mcm siput babi.bak kata tt, biar lambat tp sedar jua akhirnya.. on KOMENTAR AWAL
Anonymous
on 6/20/16

HADI PEMIKIRAN SEMPIT
Parti PIS dibawah pimpinan Hadi Awang memang tiada konsep idealogi politik yang dibawanya melainkan layak jadi sebuah gerakan dakwah yang mempromosikan apa itu kehidupan di alam kubur atau di alam akhirat yg afdal bagi orang Melayu di Malaysia saja. 

Hadi membawa pemikiran Islam yang sempit dan berbau perkauman Melayu. pabila masuk politik Hadi Awang pada mulanya kutuk habis UMNO sebagai parti tong taik tapai apabila dihulur sikit kebendaan dan taik atau daki dunia dek UMNO dia tersenyum sumbing untuk menerimanya lalu tak sedar atau terbius langsung lupa apa dia perjuangan yang dirintis oleh Burhanuddin al Helmi, Ustaz Fadil dan TG Nik Aziz. 

Hadi hanyut terus dan menjadi benggong dan tak silu-silu lagi mengampu UMNO di samping terus dengan retorik tin kosong kuliah agamanya kepada pengikut2 Melayu yang masih tertutup pemikiran mereka yang menghuni di persekitaran kampung atau diladang2 Felda. Kadang kita lihat dia membebel macam orang inkoheren. on KOMENTAR AWAL
UNCLE RAMLI
on 6/19/16


PARTI AMANAH SAHAM
Masa TGNA... PAS adallah parti islam semalaysia.....skg ni.... PAS hanyalah... Parti Amanah Saham.....mentaliti saham pahala.. Syorga... Norako.. Baiiah. Mmsetia buta diserap sedalam - dalam ke sanubari para bakal fisibalilah....sotongnya HADI ini takbley di candat lagi... 

Patutlah orang kelantan yang ketemui rata 2 memaki nya bila ku sebut nama HADI.... why..... Kata mereka hadi ini jelmaan AYAH PIN... JUAL AGAMA UNTUK HIDUP DAN KUASA..... 100 markah untuk orang itu.... Kakakakakkakakakaka on KOMENTAR AWAL
DIDI KOTA BELUD
on 6/19/






--------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

setahu gua, org2 di sungai dan di kuala ini bukannya kisah tentang krisis negara.kalo harga tol naik, diorg akan kata tempat kami takda hiway, lagipun kami tak ikut hiway atau duit2 tol anak yg bagi.bagi gua org2 di sungai dan di kuala ini majoritinya mengejar akhirat.bukan saja ada tahfiz2 tapi juga org2 tua dan org2 yg nak masuk umur 40an ini mereka ada join ilmu tarikat2, hakikat dan makrifat.gua pernah melalui pengalaman ini di kawasan sungai besar.mejalani pengalaman2 bertuhan melalui lorong2 tarikat, hakikat makrifat ini bg gua lebih byk teori dan praktikal.nape gua kata mcm tu, sb antara group2 tarikat hakikat dan makrikat ini tak pernahnya bersetuju antara satu sama lain.masing2 magatakan jalur mereka yg terbaik.pengakhiran pengajian2 ini kebykan kadang adalah mejurus kepada pencari harta karun secara berjemaah.mereke kata mereka pakar dlm ilmu takrikat hakikat makrifat dan dlm masa yg sama mereka mengejar harta karun dunia. mereka ikut sunnah nabi tp sunnah nabi lawan kezaliman mereka tidak ikut.bottom line, mereka seakan mengejar mimpi bersatu bersama dgn tuhan, walhal mimpi itu cuma nafsu berahi yg bertopengkan tarikat hakikat makraifat.gua juga tak lupa akan kisah seorg nelayan melayu di sungai besar.nelayan melayu ini mjual hasil tangkapan kpd cina, alasanya harga cina lebih mahal.ketika tiada hasil yg dituai, maka si cina akan bg wang pinjaman kpd si nelayan melayu itu.tp bila si nelayan melayu ni jumpa melayu lain, maka melayu ini akan kata org2 cina ni tak guna, tak bole bagi muka, cina wajib di13 may kan.sungai besar ini ramai jawa, banjar, bugis.yg sokong amanah ni ramai cina. melayu sokong BN sb melayu ini pisau dua mata. hasil tangkapan dijual ke cina, baja padi traktor padi dtg dari bn.bagi gua, penduduk2 di kedua tpt ini idup senang dgn jadi pisau dua mata.permainan mrk halus dan main ilmu halus seperti najib dikangkangkan mak badak.hasil laut, hasil kelapa, hasil sawit kebykkannya sudah dipajak oleh cina.cuba la kerajaan selangor buat hiway bertol kat sabak, buat hiway tol gak kat kuala,buat AOEN, ada wayang, ada mamak bistro,lepas tu baru mrk akan keluh.mereka ini tak tumpah mcm bangsa johor,bangsa yg dikatakan lanun ini nampak je gempak berani, tp terpaksa mbayar air yg mahal.johor juga ramai jawa, bugis..berapa byk tanah melayu bangsa johor ini suda dipajak cina singapore?tp didepan, mereka nampak gempak dgn slogan pro melayu.walhal sultan johor adalah hasil perjanjian persahabatan dgn british..mereka cuma mahu mjd melayu wakil british.sehingga kini, tiada terjemaah tepat, siapa itu melayu.ada melayu rupa arab, ada melayu mata sepet.kalo ikut perlembagaan melayu itu adalah islam.semudah itu.maknanya nabi muhhamad pun org melayu.org2 jawa pun melayu,bugis pun melayu..sume nak mengaku melayu..semua nak megaku ulama..sume nak mengaku bole online dgn tuhan.melayu2 ini takut nak berubah dan melawan kezaliman..mereka ini penakut tp dimulut mereka kata cuma takut kpd allah sahaja.ketakutan yg diajar oleh ust2 ulama2 kiyai2 sejak sebelum merdeka lgi.kalo yg mengajar ilmu ketuhanan itu persis tok janggut, pasti nyawanya dicabut ditali gantung dihadapan istana sultan melayu yg mana sultan dianggap org yg hampir dgn tuhan.