.

Rabu, 27 Julai 2016

SECAWAN KETUM SEHARI





SOKONG 

SOKONG

SOKONG

DUKONG

nota:
secawan ketum sehari
doktor dan hospital
akan cabut lari



Risda rancang tanam ketum untuk dieksport

Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (RISDA) akan mendapatkan kebenaran kerajaan bagi menanam pokok ketum untuk tujuan eksport ke luar negara.
Pengerusi RISDA, Zahidi Zainul Abidin, berkata pihaknya mendapat permintaan tinggi untuk mendapatkan bekalan ketum daripada farmasi di Amerika Syarikat (AS) dan Eropah.
"Sehubungan itu, kami akan berbincang dengan kerajaan, Kementerian Kesihatan dan beberapa agensi berkaitan yang membuat kajian di Universiti Sains Malaysia (USM) bagi membenarkan ketum ditanam bagi tujuan eksport.
"Jika diluluskan, kami merancang mengusahakan projek perintis di negeri utara Semenanjung sebelum dilaksanakan secara besar-besaran di seluruh negara.
"Projek ini jika dilaksanakan, dapat meningkatkan pendapatan berganda pekebun kecil yang selama ini hanya bergantung kepada hasil getah," katanya seperti dilapor Berita Harian.

TERBUKTI

BOLEH BUAT

UBAT PUSAT

SEHAT KETAT

SENDAD





----------------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

askar askar seluruh dunia diupah amerika untuk menjaga kebun madat di afghanistan.berkuasanya dollar

Tanpa Nama berkata...

Habis lah Rakyat LAHAP DEDAK KETUM satu hari nanti

Hancus !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanah KUBOR PUN DI JUAL nanti

Tanpa Nama berkata...

Nnt org utama sentiasa berdengung...

Tanpa Nama berkata...

Live - sechara OnLine


Pokok ketom dan pokok Ganja ada-lah anugerah dari Allah.
Chuma manusia yang Haram-kan ciptaan dan rekaan Allah.

Tanpa Nama berkata...

Entahlah, nak kata dadah... tok nenek kita dah buat ubat perempuan bersalin zaman berzaman... tak ada pulak tok nenek kita ketagih nak minum air ketum hari2... tak tau kalau tok nenek kita ada anak ramai sebab ketagih air ketum... rasanya tak... itu ketagih gusti selain kedatangan musim tengkujuh.

Tapi member aku ada guna air ketum untuk turun gula dalam darah... terkejut doktor yang merawatnya... tapi tengok dia tak ketagih pun.

Atau ketum dikata dadah bahaya sebab dia ubat yang lebih berkesan dari drug farmaseutikal? Jadi ini peperangan kapitalis jual ubat dengan pokok ketum. Yang aku tahu paracetamol pun boleh jadi bahan tagihan jika digunakan dengan cara yang tak betul.

So salah sapa? Salah pokok atau salah orang yang menagih?

Tanpa Nama berkata...

yea yea..takyah tanam padi..tanam ketum banyak2 sebab nilai eksport tinggi...nelayang pun bole tanam tepi pantai.sebelum kelaut bole petik 2,3 helai utk dibuat rokok.stamina kuat, keje kuat, hasil pun bertambah..termasuk juga la hasil anak, semakin ramai dihasilkan lebih produktive dan isteri makin saayanggg.petua supaya suami tak tengok awek lain ialah jaga makan suami, jaga kemaluan suami dan jaga rahsia suami, maksudnya begini jaga makan ialah isteri masak sedap2 kalo tak sedap nanti suami mkn kat mamak,jaga kemaluan suami ialah setiap kali kemaluan suami berhajat utk memancut, jgn ditolak, cuma kangkang je takyah ringan2, jaga rahsia suami ialah jgn bagitau org lain teknik yg suami suka ketika jimak, doggy ke jilat ke apa ke..kalo sume ini terjaga kemudian ditambah dgn ketum, fuhh alangkah indahnya dunia.alangkah nikmatnya hidup, tak kisah la kena gst ke kena tppa ke kena akta mkn ke...janji tegang dan mengemut..hidup mesti ada wow...ketum itu adalah wow...mohon ketum tidak dikenakan gst.