Jumaat, 12 Ogos 2016

MEMBANGUN AGAMA BANGSA DAN NEGARA





BETUL KE

NAJIB SAMA

DENGAN 

MAHATHIR?


'Tidak ada beza saya dan 'pemimpin lama' itu'

Najib berkata, apa yang dilaluinya sekarang tidak ada bezanya dengan apa yang pernah dilalui oleh ‘pemimpin lama’ itu sebelum ini.

Tegas Najib, beliau akan tetap meneruskan usaha membangunkan agama, bangsa dan negara tercinta walau terpaksa menempuh segala tohmahan yang dilemparkan.

WOIT

BUKA MATA DAN LIHAT
APA SEDANG BERLAKU
SEMUA PORAK PERANDA
SEDANG BERLAKU DI MALAYSIA
PEMBUNUHAN ALTANTUYA
PEMBUNUHAN KEVIN
PEMBUNUHAN NAJADI
RASUAH MENJADI JADI
ROMPAKAM 1MDB
NILAI RINGGIT JATUH
SEMUA INI KETIKA
NAJIB MEMBANGUN
AGAMA BANGSA DAN NEGARA
BAYANGKAN KEADAAN
KALAU NAJIB RASUUH
KALAU NAJIB TERLIBAT
DALAM  KES BUNUH ALTANTUYA
DALAM KES BUNUH NAJADI
DALAM KES BUNUH KEVIN
BANYANGKAN BAGIMANA
KALAU NAJIB TAK BERUSAHA
UNTUK BANGUNKAN
AGAMA BANGSA DAN NEGARA
MACAM MANA HANCURNYA
MALAYSIA INI?



--------

4 ulasan:

Lebai Roger berkata...

Maaf gwa tak ingat FBI ada cari itu pemimpin lama.......tapi itu pemimpin baru gwa tau la!

Tanpa Nama berkata...

MAT BAHALOL MANA NAK GAKU

Nama pun Budak Bahalol


Lahanat

Mana ada Lahanat nak gaku Lahanat


Bodoh saja

Yang papa kedana miskin , Melayu lah apa lagi

Bodoh

Tanpa Nama berkata...

sbelum zaman intenet bole la nak kata demi agama, bangsa dan negara..namun zaman internet ini juga masih ramai termakan dgn perkataan agama bangsa dan negara.retorik agama bangsa dan negara ini juga diguna pakai oleh parti PAS, parti seislam semalaysia.slogan yg sama juga digunakan diarab saudi, demi agama -islam, bangsa-arab, negara -saudi arabia. sesiapa yg bukan islam, bukan bangsa saudi, bukan warganegara saudi, maka mereka adalah hamba abdi kpd saudi. tuhan menurunkan muhammad di bumi saudi dan selayaknya saudi adalah agama yg terpilih, bangsa yg terpilih dan negara yg terpilih , maka sb itu tuhan mengeluarkan berbilion2 tong minyak dari perut tandus,kering dan berpasir itu.sehingga kini, rezeki kurniaan allah itu digunakan utk membeli peralatan perang dari amerika demi membunuh rakyat yemen.utk mendapatkan dana dari saudi, sesuatu negara itu perlu dilihat islam cthnya bank islam, zakat islam, bangunan islam, makanan halalan toyiban, kwsp syariah..maka sb itu juga hadi berckp2 mengenai hudud dan syariah..barangkali nanti, saudi melalui aramco akan membeli loji minyak di terengganu atau dikelantan. atau mungkin duit rm90juta itu juga derma dari prince salman atau prince mohammed..

Tanpa Nama berkata...

mahathir bukan kaki pompuan..najib memantat dan menjuburi altantuya serba membunuhnya.ini berlaku kerana memantat dgn mak badak tidak mghairahkan mak badak langsung, tiada rasa, tiada la terkena makam2 nikmat.mahatir guna mitsubishi utk projek proton, najib guna honda ditampal logo proton.tun razak berjumpa dgn presiden parti komunis china utk halang dana kepada pkm, najib pun jumpa presiden china juga tapi menjual tanah kpd china.china juga ada projek tenaga kuasa, china juga ada china nuklear. mahatir bangunkan projek bakun, najib bangunkan beberapa projek nuklear dimalaysia.tun razak buat risda felda, najib mengurus keringkan dana felda risda felcra.mahatir menhasilkan umno baru kerana umno yg asal tidak ikut ros. tapi najib takda parti baru, yg ada parti baru adalah mahatir..mahatir beli lotus, najib beli jet peribadi.maka semua kata2 najib itu maha benar belaka, iaitu demi agama bangsa dan negara, maksudnya demi agama najib sahaja, demi bangsa keturunan najib sahaja dan negara mesti mejayakan najib rosmah shaja..seumpama bersih cekap amanah, bersih bermaksud kita sapu bersih secara cekap dan beramanah sesama kita agar cerita rompakan tidak diketahui umum..kini bersih menjadi duri yg membisakan nanah berbau taik rasuah rompakan pembunuhan..