Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 8 Oktober 2008

PUTRAJAYA BUKAN BANDAR TERBIAR SEMASA CUTI - U.malayau

PUTRAJAYA 7 Okt. - Majlis Tindakan Pelancongan Putrajaya menafikan pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan itu menjadi sebuah 'bandar terbiar' pada hari cuti umum.

"Sebanyak 1.2 juta pelancong tempatan dan antarabangsa melawat Putrajaya pada tahun lalu.

"Jika ditambah dengan pelancong yang datang untuk menyaksikan pertandingan bunga api antarabangsa pada tahun lalu, jumlah pelancong ke Putrajaya ialah sekitar 4.7 juta orang,"
.

kah kah kah…. cam mana agaknya mamat ni kira angka 1.2 juta ini….masuk putrajaya pakai numbor ke? …. kah kah kah… munkee apa yang dipanggil pelancung tempatan…. pelancung tempatan ni orang yang duduk di sana ke…. kah kah kah…kalau yang itu dikira … di kl lagi ramai pelancung tempatan…. hari-hari pelancung tempatan melawat ke kl…. ada naik bas, ada naik lori, ada naik kereta, ada jalan kaki, naik keretapi, naik lrt…. tak sudah-sudah

memang lah di putrajaya ada orang datang kerana sana buat urusan resmi....kah kah kah…
mat bangla baut passport kira pelancung luar negara, mat indon buat visa kira pelancung negara…. minah kelisa dan mat proton datang tengok bunga api pun akan kira pelancung juga…. kah kah kah…

kalau macam ni …tolong tambah angka 3000 lagi….. ini jumlah peguam yang datang tunjukan perasaan awal tahun ini…. kah kah kah…



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ALAMAK Bang Sham,
Apasal orang macam Abang ni tak dilantik Menteri Pengajian Tinggi saja??
Benda mudah macam tu pun Menteri nak tipu rakyat.
Dan ada pulak editor akhbar sanggup siarkan berita bodoh macam tu.. Lingkup lah Tanah Melayu kita ni 1 generasi lagi.

ilovebudu berkata...

hahaha...tambah ngan wartawan liputan sekali...kekeke

yb4all berkata...

Saudara Isham

Beruntungnya saya kerana sayapun salah seorang daripada jutaan pelancung yang berkunjung ke Putrajaya.

Saya melencung ke sana jam 6.45 pagi dan melencung balik jam 6.45 petang.

Setiap hari saya melancung ke Putrajaya kecuali hari Sabtu dan Ahad.

Saya beristirehat di Kuala Lumpur.

Terima kasih.