Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 15 Julai 2010

CUBA LIHAT BERITA INI





PROJEK PEMBODOHAN MELAYU




KOLEJ KOMUNITI : TPM UMUM TEMPOH PEMBELAJARAN DISINGKATKAN – mstar

Muhyiddin Yassin hari ini melancarkan program pengukuhan Kolej Komuniti yang antara lain menggariskan tempoh pembelajaran bagi sembilan sektor terpilih disingkatkan daripada dua tahun kepada tiga ke enam bulan mulai tahun ini.

Program jangka pendek Sijil Kemahiran Modular Kebangsaan adalah antara inisiatif yang dirangka untuk pengukuhan institusi Kolej Komuniti selain melaksanakan program memperkasakan program pembelajaran sepanjang hayat dan mempergiatkan program perantisan.

Kementerian Pengajian Tinggi juga sedang merangka Program Pemindahan Ilmu antara Kolej Komuniti dan universiti bagi membolehkan hasil penyelidikan di universiti dapat dinikmati masyarakat setempat melalui Kolej Komuniti.

KAH KAH KAH

nota:
pa makna berita ini ?
berita ini memberi makna bahawa fulus telah kureeng
beria ini beri makna bahawa ini tanda tanda pemotongan beljawan
berita ini beri makana akan ada lagi pemontongan belanjawan

berita ini memaksa kita semua berfikir :
beri pelajaran kepada warga atau beli kapal selam



cuba baca betul betul
amat susah untuk difahami berita ini
masuk akal kah kalau kursus dipendek kan
maka ilmu akan datang lebih banyak

persoalan timbul bagaimana memendekkan kursus
akan memperkukuhkan proses pembelajaran
lebih singkat belajar
akan jadi lebih cerdik

ini cara berita diolah untuk menipu
orang melayu hah kah kah

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah......

fulus sudah kering...
inilah dia kerajaan yang pandai mengurus wang...
urus tadbir negara yang cemerlang lagi terbilang...
beli kapal selam tak buleh menyelam...
buat stadium runtuh..
buat mahkamah banjir..

fulus sudah kering..
buat istana raja gopal
buat parlimen

inilah otak bisnes satu malaysia...

bila fulus sudah kering..
rakyat semua kena bertanggungjawab...
berat sama dipikul.. ringan sama dilompat....
inilah demokerasi...

bila fulus sudah kering...
ada saman, road tax sangkut...

dulu cari sampai dalam jamban...
income tax korek sampai lubang cacing...
potong itu potong ini...
budak2 asrama buleh balik tiap2 minggu jimat duit makan...

semua sebab fulus sudah kurang...

kah kah kah...

kerajaan kepala bana apakah ini...


-skupang dua-

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

Ma makna..semua olang dapat sijil tapi talak mulih muat kelija..

Kalau kelija bikin paip ...manyak cepat bocor macam itu mahkamah..kalu ikat batu muat simen..nanti jadi macam MRR2..letak sana-sini..kalau suluh bikin Jambatan, nanti Jambatan luntuh lo..Hiya..ini macam manyak susah mahu kasi kelija.

Bikin jamban lubang balu mulih ..kasi kelija kolek lubang...ha ha ha.

kerandut et le testicule berkata...

kerajaan Barisan Najis ni memang menyusahkan! ada ka kasi pendek itu tempoh belajar... sebelum kasi pendek itu belajar, kasi pendek itu konek laaa!!! kah kah kah

mosabit berkata...

ini tandanya daging dah membesar di otak...

kah kah kah kah kah kah ...

umar al khattab berkata...

...
umno boleh jadi 'master' atau 'guru' kepada fenomena BODOH dan BANGANG di negara 1 malaya

sudahlah asyik keluarkan berita memBODOHkan melayu,

apa juga yang umno buat, akan membodohkan melayu,

singkatkan silibus itu akan membodohkan melayu, "title" ada tapi pengisian tarak, yilleekk!! umpama tin kosong, kuat bunyinya, tapi kosong isinya!

maka lahirlah anak-anak bangsa melayu yang ada sijil tapi BODOH, dalam makna kata JAHILLLLL untuk mengenal mana baik & mana buruk, mana halal & mana haram, mana ziana zain & mana bik mama, mana komisen & mana rasuah

kah kah kah kah kah

padan muka kepada siapa-siapa yang mengundi umno / bn

OrkEd Desa berkata...

ape hasil yg dorang hrp dr anak2 yg kluar dr kolej2 nih???ilmu singkat, pengalaman x der...cam ni ke nak membina generasi pelapis mentadbir negara??

anak2 muda leka dgn hiburan..
bapak2 sibuk dgn dangdut...
mak2 sibuk dgn senam 1 malaysia...
menteri2 sibuk menambah pendapatan sampingan...
najib sibuk dgn barisan yg x muktamad..
bik mama sibuk tambah koleksi beg, baju, fesyen rambut ala uncle samy blue...

alahai malaysia...ape nak jd???

Tanpa Nama berkata...

SALAM SAHABAT,

I ADA IDEA BEST. APA KATA MASIBUL SEMBAB NIE BAGI JE DEGREE TERUS.
MCM SEDARA KITA ABANG KAMAL TU.

LAGI SENANG LAGI JIMAT, CUMA PAPER. MODAL KERTAS A4 DGN INK AJE.

P/S- AKU CADANGKAT BIAQ LA UNIVERSITY REMBAU -REMBAT DGN PERAK - HITAM yg issue degree nie.

wakakakakak

Tanpa Nama berkata...

anda semua tdk terlibat secara langsung dlm kolej komuniti. saya selaku pengajar di kolej komuniti, memahami apa sebenarnya yg berlaku dlm kolej dan penambahbaikan sistem yg ada.

pd yg tdk pernah terlibat dlm organisasi ini, sila jgn bercakap jika tdk tahu.

anda boleh lihat seramai manakah graduan U yg keluar dpt kerja mengikut bidang masing2? graduan kolej kebanyakkannya mendapat peluang pekerjaan mengikut apa bidang yg mereka pelajari. insyaAllah, dgn konsep modular yg baru ni, kita masih dpt membekalkan kemahiran yg benar2 diperlukan oleh industri kpd pelajar2 semua.

~tenaga pengajar kolej komuniti~