Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 15 Julai 2010

BERITA BAIK UNTUK KAPITALIS




SIAPA MINAH CUN INI ?






HARGA PETROL, DIESEL ,GULA DAN GAS NAIK
-malaysoakini

Harga petrol, diesel, gula dan gas LPG naik berkuatkuasa mulai tengah malam ini.
Petrol RON 95 dan RON 97 serta diesel naik 5 sen.

Manakala harga gula pula naik 25 sen, dengan gas LPG naik sebanyak 10 sen sekilogram
Kenaikan semua harga tersebut akan berkuatkuasa mulai tengah malam ini.

Berikut adalah harga baru:

- Petrol RON 95 - RM1.85 seliter.
- Petrol RON 97 - RM2.10 seliter.
- Diesel - RM1.75 seliter.
- Gula - RM1.70 sekilogram
- Gas LPG - RM1.85 sekilogram

Berikut adalah harga baru gas:

* Tong 14KG - dari RM24.50 kepada RM25.90 (naik RM1.40)
* Tong 12KG - dari RM21.00 kepada RM22.20 (naik RM1.20)
* Tong 10KG - dari RM17.50 kepada RM18.50 (naik RM1.00)

KAH KAH KAH


nota:
yang turun hanya seluar dalam koyak kah kah kah


TENGOK ESOK INI AKAN BERLAKU:

1 - gula tidak baik untuk kesehatan
2 - minyak tidak baik untuk kesehatan
3 - gas tidak baik untuk kesehatan

PERBANDINGAN

1 - haarga minyak lebih mahal di sweden
2 - harga gas ;ebih mahal di norway
3 - harga gula lebih mahal di canada

SUBSIDI

1 - kerajaan masih memberi subsidi
2 - kerajaan jaga harga jangan naik
3 - kerajaan pastikan semua harga betul

MAKA AKAN DI PENTASKAN DRAMA SWASTA


1 - drama pekedai runcit di tangkap kerana jual mahal
2 - drama menteri pasar ayam
3 - drama menteri duduk minum teh kureen gula kah kah kah

NOTA:
nak tahu kenapa naik malam ini
kerana parlimen sudah habis bdersidang
kalau parlimen ada panas jubo kah kah kah

42 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam sahabat,

susah la ini mcm, dah la world cup i rugi banyak, nomboq pung dah 8 bulan tak kena. minyak naik la pulak.

habis esok mcm mana. gaji lambat lagi nie. duit tinggal nak beli rokok dan nombor je.

lu rasa lakan kalu dorg naik rm 0.01, government ada bankrupt tak?

p/s- lu rasa teh tarik kena berapa esok? patut kah aku order roti kosong dgn ayaq kosong???

Tanpa Nama berkata...

mintak mintak ada la MP or ADUN BN yg mampos esok.

AMMOSHAM berkata...

kah kah kah kah...gua setuju woii...kah kah kah kah

kah kah kah kah...

opisboi berkata...

aku sebagai ahli umno yg totok lagi banggang menyokong penuh kenaikan harga gula, minyak, gas walaupun najib memberi alasan yg paling banggang dalam dunia. aku sebagai ahli umno dulu kini & selama nya bodoh & banggang merayu agar minyak dinaikan sehingga 3.00 satu liter kerana ahli umno yg lain akan menyokong penuh...hidup umno..hidup apco

Tanpa Nama berkata...

Bro...Berapa agaknya untung towkah gula keturunan Arab dapat dan berapa pula yang masuk dana pilihanraya APNO?
Adalah tidak mustahil ia juga masyuk kocek2 towkah2 politik.
Rakyat apa dapat....janji2 manis APNO.

Tanpa Nama berkata...

dlm berita awani tak tulis naik tapi subsidi dikurangkan.

tv3 suku tulis harga baru yang dikuatkuasakan.

kenapa tak tulis harga naik. ini mesti nasihat APCO-ZIONIS.

Tanpa Nama berkata...

mmg betol la ko nyer ramalan TT. Malaysia is the next Greece.

Subsidi akan dikurangkan.
Harga barang akan meningkat.
Pencen akan dipotong.
dll lagi.

syukur Alhamdulillah. Moga Allah selamakan kita semua dr APNO-ZIONIS.

Tanpa Nama berkata...

TT,Semua Media utama menyebut subsidi barangan diturunkan. tiada di sebut harga barang naik. Cerdiknya orang Melayu.

Tanpa Nama berkata...

doesn't matter...lets dig out each and every "esso" of the be-not fellas and hang them at the top of KLCC...d highest "tree" in d land!!!

Maxx Ikhwandy berkata...

bagus ramalan tukar tiub.. pastu tu semua berlaku esok.. tukar tiub bleh jadi paul the sotong la pasni..hahaha

Tanpa Nama berkata...

Hari ini kome berdemo di pajabat MB Selangor tentang pasir.Jom Lokman Adam,Perkasa dan UMNO, kita berpakat berdemo kat pejabat perdana menteri di Putrajaya pulak esok..ini tentang gula PASIR pulak....pasir jugak tu....

Tanpa Nama berkata...

(The price of petroleum increases drastically and burdens the people of the world. Prices of daily needs also increase. Let’s demonstrate and voice out our feelings. Sarawak and Terengganu are petrol producers but these are among the less-developed states in Malaysia. Probably the government misuses their money?)

Harga petrol naik lagi
Konon katanya harga subsidi
Kau susahkan rakyat dunia
Sekarang kami sangat terseksa

Amerika syarikat, fuck you!
Kerajaan pusat, fuck you!

Kini harga keperluan meningkat lagi
Ayuh kita berdemonstrasi
Luahkan apa yang terbuku di hati
Sampaikanlah suara kami


Peminat tegar DUM DUM TAK
~Guru Pelatih~
~Skema itu bagus~

Tanpa Nama berkata...

TT

Esok mesti pekasam dan ameno buat demo.sambil meraung2 dan memijak2 gula.kemudian akan membakar minyak pula..utk menunjukan bantahan nya.

jika pekasam tidak buat demo.pengerusinya akan berkata.kita dah tau dah minyak ni akan naik tetapi kita bersetuju ia dinaikan demi ketuanan melayu.

hampeh!

Tanpa Nama berkata...

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2010/7/15/nation/20100715185830&sec=nation

tengok bahagian ni.hahaha..betul ramalan TT.

Tanpa Nama berkata...

TT,
Aku setuju sangat harga semua barang naik.Sebelum ini harga setem untuk orang kampong dah naik....
Kenapa aku setuju?
Sebab TT dan kekawan tak payah menyedarkan pengundi2 BN , mereka akan sedar dan Insaf sendiri.
Bukankah kesusahan dan kemelaratan membuatkan ada penentangan?
ada aksi dari kerajaan yang tak berhati perut, tentu ada reaksi dari rakyat yang susah!
Salam Naik harga!

Tanpa Nama berkata...

TENGOK ESOK INI AKAN BERLAKU ( tokok tambah):

1 - gula tidak baik untuk kesehatan
Maka Alim Ulamak pun akan mengutip surah-surah yang Allah taala berfirman mengenai berdosa dan masuk neraka orang yang berlebih-lebih dalam makan gula.
2 - minyak tidak baik untuk kesehatan.
Maka Doktor kenkangpun akan syarahkan mengenai batang pelir akan tersumbat akibat banyak kedarah minyak.
3 - gas tidak baik untuk kesehatan.
Maka geologist melayaupun akan memberitahu bahawa sumbur gas ini amat bahaya dan memboleh membakar rumah-rmah.

PERBANDINGAN

1 - harga minyak lebih murah dari air zam-zam
2 - harga gas lebih mahal kalau dibeli dengan banyak
3 - harga gula lebih murah jika dibandingkan dengan madu tiga

SUBSIDI

1 - kerajaan masih memberi subsidi sedangkan berok dan konkang tidakpun kerajaan beri subsidi
2 - kerajaan jaga harga jangan naik mendadak tetapi pelan pelan dan steady
3 - kerajaan pastikan gas dan gula tidak di palsukan

kah kah kah

-------------------
Padan muka kau orang yang tidak menyokong kerajaan.
Dengan menaikkan harga kerajaan menjadi lebih kaya dan tidak jadi untuk bangrap!Duit kerajaan duit kita juga.Kerajaan senang kitapun senang. Kah kah kah

cucupakkasim berkata...

KOTE pun naik juga..tapi tengah-tengah malam dengan pagi-pagi laa...kah..kah..kah..

pisangmalaysia berkata...

Salam Pak TT
Gue rasa wajar loh minyak nya dinaiking kerna udah lama ngak naik2...kih kih kih...padan muke gue,..dulu gue pangkah itu BN..sekarang gimana? Barang Naik lo...waduhhh...baik bangat ini berita...naik ramae ramae la kita naik minyak pula ya....wa ka wa ka aa aa...

umnojuaratipurakyat berkata...

pung pang pung kecoh psl curi pasir...pastu snyap2 dorang naikkan rega petrol,gas,gula..mainan politaik UMCO yg plg best & licik!!

Tanpa Nama berkata...

kepala bana najib naik tak...

Tanpa Nama berkata...

haramjadah!
suka2hati nenekganyut dia je nak naikkan harga barang keperluan rakyat!
elaun dia yg macam2 jenis macam2 gaya macam2 harga tu taknak pulak kepalahotak dia kurangkan!
haramjadah!
aku nak tanya ulamak muda UMNgOk, kalau lebih 50% rakyat malaysia bantah subsidi barang2 ni ditarik atau dikurang, adakah kera BoNgok kau tu amalkan rakyat didulukan?
harus depa kat sana sini jawab:
rakyat didulukan untuk memberi subsidi pada menteri2 dan pembesar2 sebab mereka pemimpin yg perlu dihormati serta memikul tanggungjawab besar lalu ganjaran mesti besar, poket mesti besar, rumah mesti besar, perut mesti besar...!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)

MahadeyBersiong berkata...

Bukan besok, hari ni dah berlaku, semua yg kau tulis sham dah berlaku cuma drama swasta belum lagi, itu sbb aku suka tukar tiub, cepat tepat padat & padu!..


http://www.malaysiakini.com/news/137450

mosabit berkata...

woitttt!!..ini yg dinamakan cilakak 12...

mlm mlm jumaat ni ??...
apa itu najis tong rosak ingat ini mlm jumaat khas untuk naikkan barang ker.....??

kalau barang sendiri dah tak boleh naik bila nampak kopek big mama......jng lah paksa barang lain naik...!!!

nanti rakyat disuruh berjimat....dia syok berjimak dng cina doll...

tungguuuuuuuu PRU 13.......

kah kah kah kah kah kah ....

REDMRBS berkata...

SATU LAGI PROJEK PEM BANGANG AN KERAJAAN BARISAN NASIONAL

Bigfish berkata...

aku suka semua naik sebab ini tandanya BN akan berkubur tak lama lagi. rakyat akan memilih kerajaan yang prihaitn dengan rakyat, bukannya kroni2.

rakyatmiskin berkata...

Salam Satu Kapal Selam.
Nasib la rakyat .. setelah habis duit negara di lantak puak mereka ini .. kini rakyat akan diperah utk mengembalikan kekayaan negara ... betapa bodoh rakyat malaysia nie.. jika masih bersama puak ini...

Tanpa Nama berkata...

Panaskan isu pasir, lepas tu naikkan harga barang. Sandiwara terbaik

Tanpa Nama berkata...

Panaskan isu pasir lepas tu naikkan harga barang. Sandiwara terbaik

Suku Samdol berkata...

mana punya bangang la salahkan amerika bila rega gula naik?
korang nih ada otak ke?
yang naikkan rega gula 1malaysia tapi naper amerika plak yg kena kutuk?
otak letak kat lutut ke?

Tanpa Nama berkata...

Pasal tiada desakan suruh Najib letak jawatan? (bersama TPMnya sekali).Jangan habiskan air liur ulang harga naik, terus desak Najib letak jawatan! Dia banyak menyusahkan kita dari memudahkan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Aku juga selaku ahli UMNO/BN menyokong tindakan berani kerajaan untuk menurunkan subsidi yang boleh merosakkan kesihatan dan ekonomi. Tindakan ini sangat bijak sekali dalam menangani kegawatan ekonomi global pada hari ini. Kita bertuah kerana masih boleh membeli barangan tersebut di pasaran. Ada negara yang rakyatnya mati kebuluran dan sentiasa berada dalam peperangan. Apalah sangat pengorbanan kecil ini oleh semua rakyat Malaysia bagi memastikan golongan atasan dapat meningkatkan taraf hidup mereka. Kita juga bertuah kerana mempunyai pemimpin yang benar-benar mengambil berat kepayahan rakyat. Blah .. blah .. blah. Hidup UMNO. Hidup BN. Yang teruk > AKU dan KAMU SEMUA

Tanpa Nama berkata...

Saudara dan saudari,
pondan dan juga pondi,
kalau mu nak tau
harga barang naik ini
di nasihatkan oleh mokyongdin sembab.
Bukannya kehendak si bibir merah.
tau tak motif nya?
Ha ha hu hu
naikjip tentu digasak rakyat.
buah pelir naikjip tentu tak populir.
Jadi, begitulah...desas desusnya.
Bukti?
tengok besok. sisembab ada komen apa2 ka?
tentu dia diam membisulah weh.....
kah kah kah ada orang main tikam-tikam belakanglah tu...

-kerani a/l kerana

Tanpa Nama berkata...

HUH NASIB BAIK PEMBANGKANG KUAT...KLU X KONPEM MINYAK NAIK 30SEN SEPERTI ZAMAN PAK LAH DULU..HIDUP PEMBANGKANG UNTUK MENJADIKAN KERAJAAN LEBIH BERTIMBANGRASA..

Tanpa Nama berkata...

khinzir!!!!!!!!!!
mana?????????????
tuuuuuuuuuuu...!!
manaaaa??????????
tu, yg naikkan harga barang2 keperluan rakyat berbilang kaum pelbagai takuk pendapatan tuuu!!
khinzir!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tak silap aku pilih Pakatan Rakyat...go to hell UMNO

Izwan berkata...

“With 40 per cent of Malaysians who are now overweight or obese — and the rising number of diabetes cases — we must tackle what is clearly a public health issue for our nation,” added Najib - BERNAMA..

Tak sedar bini obese..

Tanpa Nama berkata...

moga-moga banyak adun dan ahli parlimen BN mampus esok dan hari2 yg berikutnya boleh ada pilihan raya kecil bior BN pun mampus sekali....

PM, menteri dan kroni serapan pagi minum ayor kosong ngan roti mayat je...gi parlimen pun jalan kaki je..

Kenaikan harga ni hanya untuk penyokong Pakatan Rakyat saje... tidak terlibat pada ahli BN dan UMNObabi...

BODOH punya pemimpin BN...

ahli umno seumur hidup berkata...

Ini hadiah untuk kita pangkah Dacing.Ayuh! teruskan memangkah dacing.Minyak,gas dan gula nak harga tak mengapa,PRU ke13 tak lama lagi.Kita akan dapat,seperti biasa,kain batik,kain pelikat,beras sekampit,gula sekilo,basikal untuk anak kesekolah,beg sekolah,kasut sekolah dan munkin akan dapat mesin jahit cap helang. Kita sokong UMNO dulu,sekarang dan untuk selama-lamanya.Salam 1 Malaysia.

silent scream berkata...

terima kasih kepada kerajaan umno dan barisan nasional kerana dengan pelarasan harga subsidi ini akan membuatkan rakyat mengubah gaya hidup menjadi lebih sederhana bagi memberi peluang kepada menteri-menteri dan pemimpin-pemimpin atasan mengekalkan gaya hidup mewah, berkereta besar sambil diiringi escort, bermain golf dan membuat lawatan sambil belajar ke luar negara. kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

woiii tt,dari aritu cite pasal sape minah cun ni???bile lagi nk bgtau?pastu ada 1 gbr laki boncit...ko tak gtau lg sampai skang.....jgn ckp lebey TT,mcm kisah ko melarikan diri tu,yo yo je nk citer,last2 pelir pun xde

Tanpa Nama berkata...

kalau dah BN tu..memang sume HARAMJADAH...masalahnya...orang2 yang pangkah BN ni pun same bebal..ade lg percaya ngn BN tuh? kalau dah BEBAL tu bebal je la...

Tanpa Nama berkata...

biarpun harga barang naik, but UMNO tetap Num.1..!!! sOkOng kerajaan sendiri...