Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 15 Julai 2010

KETUANAN CAP AYAM





KETUANAN APA PULAK INI ?




NIZ AZIZ CABAR UMNO TUKAR NAMA DAN DASAR – minsider

Mursyidul Am PAS Nik Aziz Nik Mat mengesyorkan Umno agar menukar nama dan dasarnya kepada Islam jika benar-benar mahu memperjuangkan hak dan nasib orang Melayu.

“Kalau Umno ingin sangat menjaga perjuangan orang Melayu, lebih baik Umno menukar dasarnya kepada Islam,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan di sini hari ini.

KAH KAH KAH…

woit…. CAKAP KETUANAN MELAYU…. kah kah kah kah

woit….NAMA :UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION… kah kah kah..

woit… KETUANAN MELAYU MACAM MANA… kah kah kah…

kah kah kah…. BILA NAK TUKAR NAMA…. kah kah kah…

woit… PATUT LAH ADA KLCC… PRICINT… KL CENTRAL..BUJET..… kah kah kah…

woit… KEPALA BANA INI NAMA NYA PUN BUKAN MELAYU… kah kah kah…

nota:
berapa ramai agaknya orang melayu
tertipu dengan nama umno
pasti ramai orang melayu tidak tahu
apa ertinya umno
generasi muda pasti tidak tahu langsung

inilah dia parti ketuanan melayu tapi
nama parti pun buan melayu

bila nak perkembar kembar kah kah kah


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lawak la gambar lu bro! hahahahahahahahahahaha hahahahahahaha terus tak jadi tdoq..

bro din penang

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan nama baru untuk UMNO rebranding.

1. MBMB = Mari Bergabung Menjadi Bodoh
2. KMBTBD = Kami Makhluk Bebal Tak Boleh Ditolong

mi-phg berkata...

JANGAN BAGI UMNO PUPUS TERUS NANTI ANAK CUCU DEPA TAK TAU MENATANG UMNO ITU APA DIA KELDAI KE LEMBU

Tanpa Nama berkata...

TT..

Lu buat aku sakit perut ketawa pagi2 ni..hahaha..aku macam kenal pakaian tu tapi di mana ya..

-kiung-

Tanpa Nama berkata...

pertubuhan kebangsaan pondan bersatu.

sonduk solaie ado berkata...

kikikikik...

Tanpa Nama berkata...

Salentia Disuruh Jadi Jurulatih Beruk oleh MSO

MURAI ada baca dalam akhbar pagi ini ada seorang wakil rakyat mengemukakan cadangan bagi mengatasi keganasan binatang liar seperti beruk daripada memakan tanam dan menganggu ketenteraman manusia, agar ianya dilatih menjadi pemain bola sepak. Aduh... hebat idea wakil rakyat ini. Mungkin orang lain tidak berfikir sepertinya. Inilah genius Melayu perkasa.

Katanya beruk ini binatang boleh dijinak dan cerdik. Mungkin dia tahu sebab di kampungnya banyak beruk yang digunakan untuk panjat pokok. Dia sendiri juga semasa kecil dulu Murai diberitahu suka heret (bawa) beruk keliling kampung. Diletak atas handle basikal. Sebab itu di kampungnya juga dia dikenali dengan nama ******* beruk.

Kata wakil rakyat itu lagi pasukan beruk itu sekumpulan dinamakan beruk Selangor dan satu lagi beruk Kelantan. Ini yang Murai tak sedap ni.... Mulanya sudah elok cadangan itu kerana ia tidak menyentuh perasaan sesiapa. Tetapi bila di masukkan perkataan Selangor dan Kelantan, menyebabkan orang faham ke mana siniskalnya itu. Apa lagi dia juga pernah memberukkan seorang ustaz di Kelantan tidak lama dulu dengan mengatakan 'tok guru kera".

Dan Murai juga terbacalah dalam berita itu, seorang ahli parlimen lain mencadangkan wakil rakyat yang mengemukakan cadangan itu supaya ahli parlimen itu menjadi jurulatihnya. Ar... bak ini Murai tidak setuju. Murai bimbang kalau dia jadi jurulatih, beruk itu akan jadi lain nanti. Bukan saja dia setakat tahu main bola sepak, tetapi bimbang dia akan melompat situ melompat sini, panjat tiang gol... koyak bendera, hingguk itu hindik sini..... haru jadinya.

Al maklumlah perangai wakil rakyat itu begitu, suka melompat dan sinonimas dengan Salentia. Dahlah perangai semula jadi beruk suka melompat dan menghingguk, ditambah dengan budaya lompat yang dimiliki wakil rakyat berkenaan menyebabkan beruk itu jadi semakin beruk, gila melompat dan menghingguk.

Malahan lompatannya mengatasi dan mengalahkan lompatan biasa oleh si beruk di hutan. Dia bukan saja lompat untuk makan pisang, atau buah-buahan, dia boleh lompat ke Yayasan Perdana, bahkah sanggup lompat ke bulan dan terjun turun dengan kepala dulu dan tidak lupa meninggalkan tahi di cekrawala itu.

Kalau perangai ini melekat kepada beruk yang disuruh latih itu, naas jawabnya. Dan apa lagi yang menakut dan membimbangkan Murai, beruk itu bukan saja setakat melompat tinggiiii... tetapi takut juga dia akan mencium punggung orang kerana sejarah jurulatih itu diketahui bersedia mencium punggung seseorang kerana inginkan sesutau benda.

Kesimnpulannya Murai tidak setuju kalau wakil rakyat itu dijadi coach kerana bimbang beruk bukan saja tahu melompat tetapi pandai dan tergian pula nak cium punggung orang.

Incek Akim berkata...

marilyn monroe versi umno... haha~

Tanpa Nama berkata...

Hahahahaaaaahaaaaa!!!!Celaka!!! Dajjal sungguh sapa yang kerat perut marlyn monroe itu.. Anak haram betuii..macam pelaq!!!Babi punya lawak...hahahhaaaa KAhkahkahkahkahkahkahkahkahkah!!!!


yg memuji.

Tanpa Nama berkata...

hahahaha.....muke ade misai tp bile tgk bawah xde bulu kaki..........gambar paling lawak aku tgk ari nie...

Tanpa Nama berkata...

woi tt.."cap ayam" jangan kau kutuk atau perli ya!

tak semudah itu untuk melupakan jasa2 sardin cap ayam dalam hidupku...hehehehehhe

Tanpa Nama berkata...

Tukar nama !!!

Persatuan Kebangsaan Mamak Mengaku Melayu Bersatu.

singkatan: PKMMMB atau PK3MB
kalau nak senang ingat: PUKIMAK

Mua Ha Ha Ha...Ameno.

Tanpa Nama berkata...

Mantan Ketua Pemuda UMNO tu...
Tentu KJ Ketua Umno la ni akan gelak banyak melihat foto nih..

" aku ni cap apa ya?"

" cap berok matyeh kah?"


jalan JPJ panji.