Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 19 September 2008

ISA BERCANGGAH DENGAN ISLAM – NIK AZIZ

Menteri Besar Kelantan Nik Aziz yang juga Murshidul Am PAS telah membuat kenyataan bahawa ISA/Akta Keselamtan Dalam Negeri bertentangan dan bercanggah dengan ajaran agama Islam.

‘ ISA tidak memberikan peluang kepada yang dituduh menjawab untuk mempertahankan diri. Ini adalah salah dari segi Islam. Agama Islam membenarkan yang dituduh untuk mempertahankan diri.’

6 ulasan:

dek woo berkata...

tak pasti pula jika Nik Aziz pernah mengadakan bantahan secara rasmi kepada kerajaan semasa mula-mula ISA diluluskan dan dilaksanakan?.

t.s.malaya berkata...

BN bukan nak pakai Islamic Law.
BN pakai gua punya suka lo.
Mana boleh ikut suka tangkap.
Tangkap anak ayam pun kena serkup dengan Tuannya.
Inikan pula makluk Tuhan.

roh berkata...

Syukran wa kul-lu ammin wa antum bi khair

Tanpa Nama berkata...

usia-usia yang bergini..dan kelihatan uzur je...rasanya tak payah nak dengar..tak payah nak baca pendapatnya..kenyataannya pun kadang kala berbelit-belit, macam putar alam aje..dek kerana politik..anggap je lah orang tua....hm.hm.hm

ubu berkata...

Kepada dek woo, Nik Aziz memang menentang ISA dari dulu.

Kalau lupa atau buat-buat lupa, anak Nik Aziz, Nik Adli sendiri pernah ditahan ISA kerana dituduh pengganas Islam (Islamic terrorist). Tak salah tahun 2005/2006 aritu baru dilepaskan dari Kamunting.

Kalau tak tahu, bak kata Isham, pakcik google kan ada....

Tanpa Nama berkata...

Kpd tanpa nama berkata, ""usia-usia yang bergini..dan kelihatan uzur je...rasanya tak payah nak dengar..tak payah nak baca pendapatnya..kenyataannya pun kadang kala berbelit-belit, macam putar alam aje..dek kerana politik..anggap je lah orang tua....hm.hm.hm"". YAB Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz b. Nik Mat adalah seorang Menteri Besar yang memerintah kelantan selama 18thn. Tak ada sebab kita nak pinggirkan segala ulasan beliau. Ada masa , anda boleh datang ke Kelanta, pergi ke dataran ilmu, sebelah pejabat pas negeri, jln dato' Pati, situ dekat dengan hotel Ansar, boleh chek in kat situ, atau Hotel Raudah. Pagi jumaat pukul 8, Tok Guru akan mengajar, atau ceramah . Anda boleh tengok betapa ramainya penduduk kelantan datang untuk mendengar ilmu yang akan dilontarkan oleh insan yang anda kata uzur dan tua. Seorang ulama yang berwibawa. Cuba cari sebab napa anda kata tok guru tua dan uzue. Kalu uzur dan tua, tak akan sampai dia ke permatang pauh, tak akan sampai dia ke gua musang semata-mata untuk berbuka, tak sampai ke rantau panjang samata-mata untuk melawat orang sakit. Dalami dulu keperibadian Tok Guru sebelum kata sesuatu. saya tidak mahu anda mendapat dosa. Menghina para ulama saperti mmenghina Rasulullah. Saya nasihatkan anda, pikir dahulu apa yang hendak dikata sebelum diluahkan. Takut dihina oleh masyarakat. Saya doa kan anda bahagia dan aman dilimpahi rahmatNya. Amin. selamat berpuasa.