Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 19 September 2008

UTUSAN MINTA MAAF – KARPAL AKAN SAMAN JUGA


Pada 25 Ogos lalu Utusan Melayu telah menulis berita yang melaporkan bahawa Karpal Singh menentang agama Islam sebagai agama resmi.

Laporan berita ini telah mendapat bantahan.

Utusan telah meminta maaf. Tetapi Pengerusi DAP ini akan terus juga menyaman Utusan sebanyak 10juta ringgit untuk memberi satu pelajaran kepada akhbar ini.

Surat saman telah disampaikan ke Mahkamah Tinggi Jalan Duta hari ini,

kah kah kah.... bagi sedikit ilmu dan pelajaran..... 10 juta ni agak murah

4 ulasan:

artic turban berkata...

tengok lah karpal singh $10 million
teresa kok $30 million
anwar nak sue utk berapa $50 mill
habis lah tahik utusan kena tukar nama kepada utu no sen , sulah banklap.

muras berkata...

saman jangan tak saman!!

perfectwater75 berkata...

Salam Isham!

aku sokong kalau ko pun saman jugak si utunosen ni...biar terus takda apa yang nak ditulis lagi...

hehehe!

beritamalaysiakini berkata...

taktik sama semua…kena tangkap nak saman…ajaran songsang terbaru pembangkang malaysia PAKATAN RAKYAT..

jika rakyat saman polis jika kena tangkap apa kes akan jadi ? lawyer juga yang akan untung samada menang atau tidak.

Tentu Karpal Sing, Sivarasa dll akan senyum ke telinga jika perbuatan menyaman jadi amalan harian rakyat Malaysia. Dan tentu diutamakan saman ke atas kerajaan sebab kerajaan banyak duit !!!!! Yesss, duit rakyat..

Bar Council lagi senyum gembira rasanya. Sebab ramai ahli akan semakin senang dengan bayaran guaman bagi ‘menyerang kerajaan dengan saman ‘ selepas sekian lama rakyat ‘disaman’ dengan berbagai saman saman yang berjuta ringgit semuanya - jumlah terkumpul.

Bak kata Vincent Tan yang menang kes saman malunya tapi tak dapat duit walau habis berjuta : jika lu mahu saman cari orang boleh bayar saman. kalu tidak lu buang duit saja maaa..

Nampaknya menyaman kerajaan memang sesuai dgn saranan vincent tan tadi. Teressa Kok menuju ke arah mengumpul kekayaan juta ringgit dengan menyaman kerajaan dan akhbar Utusan.

Ohhh lupa Raja Saman siapa ? nak tahu kena cari siapa saman orang RM 100 juta sekali saman..Beberapa orang dah kena termasuk bekas kawan rapat beliau….

Ramai akan kena saman dengan makhluk gila untuk jadi popular di malaysia ini jika anda mengguris perasaannya yang sedang ‘berangan angan ‘ menuju Putrajaya…

dah jumpa ? terkejut kan ? bagaimana jadinya jika dah jadi PM nanti ? rasanya lebih keras dari saman barangkali tindakan beliau !

Pepatah orang tua kita memang benar :

Siapa paku dulang akan serpih. Siapa mengata orang pasti dia lebih ( teruk lagi )…

Believe me and trust me..

Salam.

Penulis Cyber
http://beritamalaysiakini.wordpress.com