Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 3 September 2008

MALAYSIA HANYA PERLU SATU HARI KEMERDEKAAN – Utusan Melayau

KUALA LUMPUR 2 Sept. - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Malaysia hanya perlu ada satu hari kemerdekaan demi perpaduan dan integrasi nasional.

Sehubungan itu, Timbalan Perdana Menteri menegaskan, pendirian kerajaan ialah 31 Ogos merupakan Hari Kemerdekaan yang tarikhnya telah dipilih sebelum ini.

''Semua lapisan rakyat telah menerima bahawa 31 Ogos adalah Hari Kemerdekaan dan untuk mengiktiraf hari lain sebagai Hari Kemerdekaan akan memberi pelbagai andaian, pertelagahan dan tidak sihat daripada segi perpaduan nasional,'' katanya.


Kah kah kah…… Mamat ni kata:  semua lapisan rakyat telah menerima 31 Ogos…...

Kah kah kah…. pergi laaa tanya orang Sabah dan Serawak. Tak faham faham lagi 31 Ogos tarikh Peseketuan Tanah Melayu bebas dari pentabiran British. Tidak ada sangkut paut dengan Sabah dan Serawak. Ngapa ngok sangat ni…. Perpaduan nasional ? National apa.... poorah…….

31hb Ogos  di pilih oleh British kerana kapal cargo untuk angat barang mereka sampai ke Port Sweetenham pada 30 Ogos….. esok nya dia orang nak celah…. Kah kah kah… apa hal dengan orang Sabah dan Serawak….. tak masuk akal langsung.

NOTA: Malaysia juga hanya perlu SATU menteri pertahanan - tak perlu dua orang.... kah kah kah.

22 ulasan:

drMpower berkata...

aku tak nampak apa yg lawak nya yang engkau ketawa berdekah dekah.

memang satu saja tarikh kemerdekaan.

31 Ogos. apa yang Anwar tambah adalah tarikh terbentuknya Malaysia.

kapal kargo atau tidak, letakkan diri engkau di pada masa itu.

jangan angkat kepala hotak engkau yang dah sangat advance dan terus menghukum orang2 lain yang bertindak dengan TEPAT pada masa, keadaan, dan keperluan PADA MASA ITU.

kalau nak diikutkan logik dan cara pemikiran kamu, setengah dari anak-anak dara tahun 30-40an mesti dikasi.

iyo la. kalau dah anak dikeluarkan serupe ini.

hohohohohohoho (kalau ikut cara kamu berpikior le)

ZACH berkata...

TPM pun nampaknya macam profesor kang kung yang sdr tulis dalam posting sebelum ini. Betullah hanya ada satu sahaja hari kemerdekaan. Tak ada sesiapa pun yang nak cadangkan atau pernah mencadangkan 16 Sept sebagai hari kemerdekaan. Apa yang dicadangkan ialah 16 Sept sebagai Hari Malaysia bukannya hari kemerdekaan. Ngok betullah.

Tanpa Nama berkata...

Terimalah hakikat kita ni dok kat MALAYSIA 31 OGOS dianggap hari kemerdekaan , kalau tak nak ikut pergilah duduk kat US ke atau kat Negeri China dan INDIA.

awangsulungmerahmenyala berkata...

salam eh?
eh,bro sham mana lak kita ada dua menteri pertahanan?
bro sham:ngapa ekau ngok sangat bini dia tuh menteri pertahanan satu.kahkahkahkah

hehehehe...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu ubah fakta , 31 OGOS memang hari kemerdekaan , kalau dasar pembangkang memang pembangkang juga , pergi berambuslah kat negara lain.

Farid Kuantan berkata...

malaysia hanya perlu ada satu sahaja menteri pertahanan.saya setuju dgn alasan perpaduan nasional.kahkahkah apa punya tur rosmah jd 2nd menteri pertahanan.

Karipole berkata...

31 ogos hari kemerdekaan Tanah Melayu, 16 sept. Hari kebangsaan. Jangan lah ngok sgt. Sembang tentang intergrasi..poorah

Jasmine Tan berkata...

Abang isham, as always u make me laugh despite the seriousness of what u write... i enjoy your blog so much i visit everyday, sometimes, a few times a day...cheers abang isham, pls continue keeping us informed (plus entertained, this part is bonus la..)

Tanpa Nama berkata...

somehow, your style of writing hits the g-spot
'kah kah kah'

continue pls!

Tanpa Nama berkata...

Isham..

Dia orang tak pahe..16 sept ni hari Perbentukan Malaysia bukan nya Merdeka. Kalau cuti pun bukanya cuti Merdeka..ngok betul lah Najib nih...

Karen Ang berkata...

to those of you "anonymous" yang post comments just to hentam abang isham, if you don't like what u read, then YOU berambus from tukar tiub. siapa suruh baca? kenapa hentam abang isham?

j. kelah berkata...

orang (anwar) citer pasal 16 sept tu nak dijadikan cuti umum sebab hari pembentukan malaysia, bukan citer nak jadikan 16 sept hari merdeka... baca ler bebetul beb...

kalau tak reti baca, boleh, boleh, boleh bla

kah kah kah - kah kah kah

Malaysian Makcik berkata...

aparaaa mereke mereke nih..
mana ada pembangkang pertikaikan 31 ogos tarikh kemerdekaan? kalau ikutkan, sabah n serawak tak perlu celebrate sbb depa bukan merdeka pada tarikh tu pun. depa merdeka 16 sept.
Singapore pun tak celebrate 31 ogos walhal depa pun merdeka time tu gak.. tak betui ka?

Hubaya Gunung Semanggol berkata...

drmpower, what the...?

Old fart Mahathir is waaaaaaaaaay past his shelf life.... Mahathir is not even close an expired medicine...mahathir is just BAD stinking rubbish... get it...?Bad stinking rubbish that makes me wanna puke everytime i hear his name....

drmpower, u can start packing and join that old fart to zimbzbwe... taaa..

Tanpa Nama berkata...

ko ni baghal jugak kan?...

seronok sangat tergelak2...

ko ni melayu islam jenis apa?

ko klu dah xsuka dengan Malaysia....ko boleh blah pegi siam ke...kemboja ke...mmg ko ni layak duduk tempat mcm tue jer...rasa sket pedih negara bergolak...

xpasal2 nak provok org sabah sarawak...kesian la kat mak bapak ko...penat antar pegi sekolah...last2 jadi baghal...

Tanpa Nama berkata...

kahkahkahkah

umno boleh gulung tikar dan balik kampung ke burkina faso

kahkahkahkah

pkr akan memerintah dan semua org umno kena jadi penoreh getah

kahkahkahkah

hidup umno sehingga 2059 dan hancurkan konspirasi pkr untuk menjadikan lagu Haathi Mere Saathi menggantikan Negaraku

Tanpa Nama berkata...

apsal la ada yg emo pasal merdeka 31 ogos vs 16 sept. 16 sept tu hari pembentukan malaysia. patut ada cuti.
apa perasaan orang sabah dan sarawak yang mendapat merdeka 16 september. sapa yang emo ni mmg sah racist!

Tanpa Nama berkata...

16 Sept? A day of regret for those fools stephen ningkan and tun jugah...do any of you know who these two people are? If you dont know these people then you dont deserve to be calling each other names over the dates of your so called 'merdeka day'! grow up malayans!

LeeZ berkata...

31 OGOS (1957) adalah HARI KEMERDEKAAN bagi Tanah Melayu (atau Malaya) sahaja...

Sabah/Sarawak masa tu belum merdeka lagi...

Kalau ikut cakap UMNO/BN ni, Sabah dan Sarawak tak perlulah sambut Hari Kemerdekaan 31 OGOS tu kan??? Tak perlulah public holiday bagi diorang...

Malaysia = Tanah Melayu+Sabah+Sarawak

Oleh itu 'statement' Utusan Meloya tu adalah sangat 'misleading'....

Sapa yang ngok tak tahu la!!!!

Tanpa Nama berkata...

drmpower dan labu2 nya bodo cam sial...

mesti derg x lulus spm ni..menda senang ni pon susah nak paham.


p/s:aku bkn golongan bangang atas walaupon aku anonymous..

paloi bin mulau berkata...

drMpower,

Malaysia merdeka 31 ogos 1957? hang baca kat mana ni? bukan tu Malaya merdeka ka? sabah dan sarawak memang merdeka 16 sept 1963. pada 16 sept 63 juga negara baru terbentuk. jadi mungkin malaysia tak perlu merdeka kot.

16 sept juga boleh dipanggil hari kebangsaan.

Master Yoda berkata...

Salam Tok Hisham,

Tuk anon 2:40 p.m 3 Sept 2008,

Ni gaya penulisan Tok Hisham, his style...

Respect la bro...

Klu lu sakit hati bile baca,tu lu punye psl la kan....

Lagi pon lu pki nick anonymous je...Kecut la lu ni...

Be gentle la bro....

Guna nick sendiri...

Ape slhnye kite celebrate hari pembentukan Malaysia???

Lu tak nak cuti,lu gi la keje bro...