.

Jumaat, 29 Julai 2016

BILA KTN NAK TWEET?






BETUL KE 

BERITA INI?


Tanam ketum tidak salah - KPN

PUTRAJAYA: Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, berkata tidak salah untuk menanam daun ketum bagi tujuan komersial kerana ia tidak termaktub dalam peruntukan undang-undang.

Beliau berkata, seseorang boleh dikenakan tindakan hanya jika wujud aktiviti memetik, memproses dan mengedar daun ketum.

Justeru, kata Khalid, cadangan Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (RISDA) untuk menanam pokok ketum bagi tujuan eksport adalah dibenarkan, namun perbincangan perlu dibuat dengan Kementerian Kesihatan (KKM) bagi tujuan kawalan supaya ia tidak disalah guna.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/177864


BERITA AKAN

JADI SOHEH

JIKA KTN

TWEET HAL INI

JIKA TAK TWEET

WARGANEGARA

RASA WAS WAS

TAKUT KENA

PERANGKAP
--------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ketum ni bawah akta racun bukannya akta dadah.

Kau boleh tanam, tapi tak boleh petik, bawa, proses dan bla bla blaa.

Sebagai manusia aku pelik mcmana manusia boleh haramkan tumbuh tumbuhan yg dijadikan Ilahi tumbuh atas mukabumi. Sama mcm ganja, itu tumbuh tumbuhan, sepatutnya didik la manusia mcmana nak gunakan tumbuh tumbuhan tu dgn cara yg bijak. Ganja pun bukannya 100 peratus mudaratkan manusia, ada juga kebaikannya sebagai pain killer contohnya.

Kalau nak ambilkira mudarat, 1mdb lagi mudarat, habis musnah kualiti hidup rakyat jelata seluruh malaysia. errr... takde pulak fatwa utk haramkan 1mdb.

Tanpa Nama berkata...

Apa ke bodo kenyataan KTN ni??? Kalo tanam je takde petik dan tuai; abis nak buat apa? Buat pokok bonsai? Kalo bonsai pun kena cantas dahan serta daun juga. Buat masuk dalam frame buat hiasan dinding? Betul ke KTN ni ada otak dalam kranium dia? Entah2 pinjam otak krustasea bernama udang....

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Satu TT lupa.. daftar dulu jadi ahli UMNO. Nak membunuh pun boleh dapat lesen. Lagikan pulak nak tanam ketum. Hal kicik la tu.

Tanpa Nama berkata...

sah memang sah..tak sia-sia jadi ketua twiter negara.. bodo macam ktn..bole tanam tp tak bole petik..ni apa punya lawak zunar ni..tapi bila risda tanam, bole pula dieksport.aku rasa risda tak petik daun, risda jual dgn pokok dgn akar sekali..daum buat tembakau, batang buat ubat kuat, akar bole lawan ginseng..sah la, nak jadi ketua polis hanya perlu sijil kebodohan.minta zunar lawakkan ktn ni..