.

Jumaat, 29 Julai 2016

PERLIS POTONG STIM








HANG NAK TAHU

MASA UNI DULU

SHAHIDAN INI

KAMI PANGGIL

SAHIDAN BALL

CERITA PANJANG

BELUM BUKA 

KAH KAH KAH



28 Julai 2016
ARAU - "Kerajaan Negeri Perlis sekali lagi menegaskan pendirian melarang mana-mana pihak termasuk penduduk di negeri ini menanam pokok ketum," kata Menteri Besar Tuan Lebai Azlan Man.

Beliau berkata, pemilik tanah yang baru mendapat geran hak milik akan ditarik balik hak milik itu sekiranya didapati terdapat tanaman pokok ketum di atas tanah itu.

"Kerajaan negeri memandang serius isu penanaman pokok ketum serta berpendirian tumbuhan itu  mendatangkan banyak keburukan terutamanya ketagihan (air daun ketum) dalam kalangan anak muda di negeri ini termasuk pelajar sekolah.

"Oleh itu, sebarang dakwaan mengatakan kononnya kerajaan negeri ada berniat membenarkan penanaman pokok tersebut kerana tidak tegas berhubung perkara ini tidak wajar ditimbulkan lagi," katanya.


WOIT

PERLIS SUKA

POTONG STIM

DOA Q-NUT

KENDURI SUNUT

JILAT PUNUT 

BINI PUN

TAK BOLEH

KENDURI KUBUR

TAK BOLEH

BERJUBO LAGI

TAK BOLEH

WOIT TUNGGU

BIDADARI AMAT

LAMBAT SAMPAI

KAH KAH KAH



-----------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kamu ni dah sasau ke? Dulu orang cakap kau ni sasau, aku tak percaya, tapi sekarang betul kata mereka.

Tanpa Nama berkata...

Bahasa apa ni? Mcm mynmar taip whatsapp je...

Tanpa Nama berkata...

Saya tinggal di Perlis selama lebih 14 tahun. Ini MB cakap kosong saja. Pokok ketum ditanam di merata pelosok kampung di Perlis.

Nak tarik balik hakmilik geran? Phui la.. menteri2 BN ni, cakap mmg poyo. Sama mcm tok2 imam dan tok2 upeti negeri, cakap kosong mabuk bahasa arab, agama hancur berterabur. Duit zakat jadi petty cash exco2 dan sultan2 juga pejabat2 agama.

Pakat2 mai sini tengok, kalo tebang pokok ketum di Perlis, nescaya setahun pun belum tentu boleh tebang kesemuanya.

Dah mcm tok2 imam tanam popi kat Afghanistan. Jadi mata pencarian sbb kerja xdak. Bisnes popi boleh buat wang.

Diucapkan terima kasih berbanyak kpd Ronald Reagan.

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Aku dah pergi perLis...
Aku jaLan peLan2 round perLis
Tengah jam dah habis
30 minit khaLasss
Apa punya keciK nonit shahidan
So senang tangkap pokok ketum