.

Isnin, 15 Mei 2017

SUARA WAKIL TUHAN




INI SUARA 

WAKIL TUHAN


FACE BOOK



Jika rakyat bayar zakat terus kepada asnaf adalah BERDOSA...
TETAPI BILA pemimpin UMNO, menteri agama Umno, menteri melayu-Umno sendiri guna peruntukan zakat untuk bayar kos guaman... ADAKAH MEREKA INI PERNAH MENGATAKAN IA BERDOSA JUGA ??!!!
Kenapa mereka ini membisu ??!



Mat Noh Semua yang mengaku Islam wajib membayar zakat jika mampu , Melaysia bagi pendapat saya bukan negara Islam kerana cara pemerintah tidak mengikut Nabi saw. Maka kita terus bayar pada Asnaf.

Reply
76
12 hrs
MustaQim Mmr Berdosa ke? Tak lah. Aku nak bagi sendiri sedekah ke zakat ke, ikut suka hati aku lah. Aku serah kepada Allah untuk terima ibadah yang aku buat. Bukan nya manusia yang tentukan ibadah aku diterima Allah atau tidak.

Reply
54
11 hrs
Amy Rizan Ishak Hukum mana la depa pakai ni.
Ada ayat quran ke ckp tak boleh bayar terus kpd asnaf?? Benda baik pun berdosa ke? Lebih baik terus ke asnaf, sbb sampai direct kt tangan diorang

Reply
41
12 hrs
Nadsrianto Madsanto Pasal zakat duit...kau ckp berdosa... Hukum Allah yg kau tolak bulat2....apa bodohsah...
Tak payah bincang hukum dunia... Byr zakat malalui kerajaan senang ...nk agihkan zakat susah gila babi... Asnaf wrganegara nk mnta zakat byk prosedur .. Klau warga
...See More

Reply
23
12 hrs



------------------

5 ulasan:

zaharuddin Ahmad berkata...

Duit zakat telah di jadikan sebahagian dari pendapatan negara
..sepatutnya dijadikan sebagai wang terkumpul demi membantu yg
memerlukan dinegara ini.. (terutamanya rakyat)..akan tetapi tidak dilakukan sepenuhnya. ....sebahgian duit ini di gunakan untuk membayar lembaga lembaga pengarah (yang dibayar mahal)....mempromosikan diri dengan lawatan-lawatan keluar negara..dan banyak digunakan sebagai "mileage" untuk rancangan Palestine dan Rohinya
Sebab itu pihak Jakim/mais/maip. .dll. .marah. ..maka keluar lah fukwah/fukwi/pui.i.ih. .mengatakan dakyah "Berdosa" jika tak bayar melalui pusat/kerajaan..

Tanpa Nama berkata...

Kalo x bayaq kat Pusat Zakat atau Masjid, mampuih la pak2 lebai nak idup.

Bagi la sendiri. Cari asnaf x payah skrg ni. Yg bodoh cari asnaf tu adalah engkau sendiri..

Makcik2 cleaner yg anak ramai masih bersekolah tu.. senang ja nak yrace. Kalo ko jenis super bengong bodoh pemalas, mmg serbanya susah la.

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha ha ha ha

Muka muka PELAHAP tuh sama saja

Macam PETAI

Padan lah miskin memanjang

PETAI mana boleh GLOBAL

Bahalol

Tanpa Nama berkata...

tak dapat rembat,
HARAM lar..............

DIDI KOTA BELUD berkata...

tigo mangkuk kek atas ado gambor tu...sebenarnya jiwa mereka terparangkap dalam jasad melayu..meke nak jadi cina tu...kakkakakakakak