Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 11 September 2008

BERITA YANG LAMA DI TUNGGU-TUNGGU PEMBAYAR TOL


SEREMBAN: Sebuah pondok tol di Plaza Tol Senawang, dekat sini diseret sebuah lori trailer membawa muatan kayu getah yang gagal melepasi lorong selepas membuat bayaran sehingga menyebabkan jurutol bertugas, Jaharah Saari, 44, luka di kaki terkena serpihan kaca pondok itu yang pecah dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi semalam.

Kejadian berlaku selepas pemandu itu berkeras lorinya boleh melepasi lorong itu walaupun kenderaan berat sepatutnya menggunakan lorong khas dan masalah bermula selepas kepala trailer berjaya melepasi bumbung, tetapi badan lori pula tersangkut pada pondok berkenaan.


kah kah kah….. berita ini memang lama di idam-idam kan oleh semua pembayar tol…. kah kah kah….. mimpi dan angan-angan kini terjadi…. kah kah kah.... bergembiralaaaa....kah kah kah.

kalau towkay tuan punya tol ini dalam pondok tol ni….. kah kah kah… lagi best.... dah bertahun mengutip tol….. tak abis abis…. sampai bila?

NOTA : Adakah anda tahu bahawa kita sebagai rakyat TIDAK diberitahu isi perjanjian semua tol lebuh raya ini. Ini dijadikan rashia. Inilah yang dikatakan rompak hari siang melalui undang-undang dan parlimen.

9 ulasan:

asrumi berkata...

setuju...

yai72 berkata...

Salam Bro,kelakar sungguh bro ceta ni,ape benda dgn kerajaan ni dulu takutkan dgn Samy velo tol selalu ada naik(bahasa samy)skrng org baru suruh lah pak dolah turunkan dekat nak rayo nak balik ni bro....

yai72 berkata...

Salam Bro,kelakar sungguh bro ceta ni,ape benda dgn kerajaan ni dulu takutkan dgn Samy velo tol selalu ada naik(bahasa samy)skrng org baru suruh lah pak dolah turunkan dekat nak rayo nak balik ni bro....

yai72 berkata...

Pak dolah turun kan le arga tol tu sebelum raya atau sebelum 16 sept baru ade klas PM kitaaaaaaaaaaaaa...

Tanpa Nama berkata...

Kah Kah Kah...hangpa tengok tak badan jurutol pompuan tuh....? Mujurla dia lagi besak dari king kong bundy atau hulk hogan..kalau tak bersepai minah tu...bagus punya anchor..boleh main rugby team blackrose

Navy pencen

Farid Abu Talib berkata...

aku kesian kat makcik yg tercedera tu. tapi aku tak kesian kt towkey tol yang merampok disiang hari. senawang kat mana isham. kampung mat hassan ker? kahkahkah

basement syndicate? berkata...

bro...
betul jygak tu..
cuba geledah... macamana la tol ni tak turun-turun...
macamana dia punya perjanjian konsesi ni....
takkan dah berpuluh tahun tak habis -habis... sampai bila?

saya bayar tol berkata...

benda yang mungkin boleh membawa maut pun mahu dibuat main-main ke?

cuba kalau yang cedera itu dari kalangan adik-beradik atau saudara-mara kita sendiri maka sanggup tak kita buat lawak terhadap kejadian itu?

lawak tu lawak juga.gelak tu gelak juga.jangan sampai tak hormat orang lain.

dizzy berkata...

kesian,jurutol tu x bersalah...x baik gelakkan kecelakaan org lain...