Jumaat, 29 Julai 2016

APA MAKNA BERITA BETINA INI?










WAHAI BANI

MELAYU

APA MAKNA

BERITA BETINA

CHINA INI?


Fund Lawyer Who Worked With Goldman Holds 1MDB Clues, U.S. ...

www.bloomberg.com/.../fund-lawyer-who-worked-with-goldman-hol...

Bloomberg L.P.
1 day ago - 1MDB officer who arranged bond deals is said to be Jasmine Loo ... a direct hand inopening taps that put billions of dollars into 1MDB accounts. ... All three had investment ties to a company that Jho Low founded and later ...

'wanted' poster for former 1MDB execs Casey Tang, Jasmine Loo

www.themalaymailonline.com/.../bank-negara-issues-wanted-poster-for-fo...

Malay Mail
Jul 27, 2015 - The Edit: Popular Taiwanese Dazzling Cafe to open in Mid Valley ... Tang Keng Chee, 50, and Jasmine Loo Ai Swan, 42 to contact them or file ...
You visited this page on 7/26/16.

Investigators Studying Former 1MDB Official's Payment to Ex-Goldman ...

www.wsj.com/.../investigators-studying-payment-made-to-forme...
The Wall Street Journal
May 18, 2016 - The circumstances of Ms. Loo's and Mr. Leissner's arrangement aren't ... 1MDB has said all its investments are accounted and that it would ...

KOMENTAR

betina china ini seorang peguam
betina china ini kawan jho low
betina china ini tahu semua
selok belok urusan jual beli
betina china ini tahu
semua urusan keluar masuk duit 1MDB

betina china ini
menjadi tali penghubung
dengan syarikat goldman sachs 
syarikat yang menyusun 
pinjam duit untuk  1MDB

maknanya betina china ini 
tahu perjalanan 1MDB

betina china dicari oleh bank negara
betina china ini lari ke amerika
betina china ini ditangakap di amerika
betina china ini bocor luvbang

dari betina china inilah DOJ
dari betina chiuna ini loretta lynch
dapat semua maklumat
justeru maklumat tepat dan padat

apa jadi dengan betina china ini?

betina china ini pasti buat deal
bocor semua maklumat
maka tidak akan dipenjara

tak lama lagi pegawai besar
dari syarikat goldman sach 
akan ditangkap untuk didakwa
kita tunggu dan lihat

NOTA:
ketuanan melayu
di tipu oleh china temban
ketuanan me;layu ditipou
oleh betina china
amin 




1MDB Officer 3′ sudah dikenalpasti

 | July 28, 2016
Bloomberg menamakan Jasmine Loo, yang dikehendaki Bank Negara untuk soal siasat, didakwa menerima AS$5 juta (RM20.27 juta) selepas penjualan bon 1MDB.






LONDON: Salah seorang daripada mereka yang disebutkan dalam saman penyitaan sivil Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) dikenalpasti sebagai Jasmine Loo, bekas ketua penasihat undang-undang untuk 1MDB.
Dia juga merupakan pengantara (liaison) 1MDB ke Goldman Sachs Group Inc, bank antarabangsa yang membantu 1MDB memungut AS$6 bilion AS$6 bilion (RM24.33 bilion), menurut laporan Bloomberg.
Memetik dokumen yang disediakan DoJ, laporan itu berkata selepas salah satu daripada penjualan lumayan yang dipimpin Goldman Sach, sejumlah AS$5 juta (RM20.27 juta) daripada wang yang dipungut untuk 1MDB disalurkan melalui beberapa syarikat kosong (shell companies) dan didakwa akhirnya dimasukkan dalam akaun bank Swiss miliknya.
“Pemerintah AS merujuk kepada pegawai berkenaan sebagai ‘1MDB Officer 3′. Menurut pihak yang maklum akan hal itu, pegawai itu adalah Jasmine Loo Ai Swan – seorang rakyat Malaysia yang mengaji undang-undang di United Kingdom dan bekerja untuk satu pemaju dari Malaysia dan satu syarikat minyak sebelum menyertai 1MDB,” menurut laporan itu.
AS tidak menuduh Jasmine atau mana-mana individu melakukan jenayah dalam aduannya, yang mahu merampas aset-aset yang menurut Washington D.C “dilesapkan secara salah” daripada syarikat milik kerajaan itu.


Pada 2015, Bank Negara Malaysia memaparkan notis di laman sesawangnya menyatakan Jasmine dan seorang lagi bekas pegawai 1MDB dikehendaki untuk soal siasat.

Bloomberg berkata Jasmine tidak menjawab permohonan untuk mendapatkan ulasan yang dipohon selama beberapa bulan di Malaysia dan di pangsapuri yang dia miliki di daerah Flatiron, New York.
“Meskipun jumlahnya sederhana berbanding yang lain dalam skim itu, pindahan AS$5 juta (RM20.27 juta) yang didakwa itu ketara. Penerimanya bukan sahaja seorang peguam dan pengantara 1MDB dengan Goldman Sachs, tetapi juga satu-satunya orang dalam 1MDB yang DoJ sebut menerima sejumlah bayaran.”
Pindahan wang itu, menurut pemerintah AS, adalah satu daripada berbelas pembayaran haram dalam skim yang dikawal Jho Low dan kesudahannya mengambil sejumlah AS$3.5 bilion (RM14.19 bilion) daripada 1Malaysia Development Berhad.
Laporan Bloomberg menaikkan beberapa butiran mengenai kerjaya Jasmine dan bagaimana peguam itu bekerjasama dengan Jho Low.
Ia menyebut mengenai tiga urusniaga bon yang diuruskan Goldman dan peranan yang dimainkan Jasmine dan lain-lain dan bagaimana sebahagian daripada dana yang didakwa dilencongkan ke akaun individu atau akaun syarikat syarikat kosong, termasuk orang yang disebut sebagai “Malaysian Official 1″.
Sebagai contoh, menurut laporan itu, 1MDB memungut sejumlah AS$1.56 bilion (RM6.32 bilion) daripada jualan bon pertama. Lebih daripada separuh diuntukkan bagi membeli sebuah syarikat penjana tenaga.


“Menurut pekeliling tawaran yang dikemukakan Goldman, baki AS$774 juta (RM3138 juta) ditetapkan untuk kegunaan ‘serbaguna korporat (mungkin melibatkan pemerolehan di masa akan datang)’.
“Tetapi bukan itu yang berlaku. Sejumlah AS$577 juta (RM2339 juta) disalurkan ke sebuah syarikat kosong yang dikawal oleh sekutu Jho Low, menurut pendakwaraya.”
Selepas pungutan kedua, sejumlah AS$790 juta (RM3203 juta) lagi didakwa pergi ke syarikat kosong yang dikawal rakan Jho Low. Sejumlah AS$1.26 bilion (RM5.11 bilion) didakwa disalurkan ke satu syarikat kosong baharu yang ditubuhkan oleh rakan Jho Low daripada jualan bon ketiga dan terbesar, bernilai AS$2.7 bilion (RM10.95 bilion), menurut laporan itu.

--------------

3 ulasan:

Usop ali berkata...

qwa makin seronok tengok cara org kafir bekerja dari puak puak yang mengaku islam...tapi kerja tak pernah amanah...mana sekolah dorang belajar qwa pun tak tau....seronok lau tengok pengkianat negara di gari la....lagi pantas lagi baik....

Tanpa Nama berkata...

Ya Pak TT.. ini sumer tak betul. MO1,MO2 dan MO3 tak lain dan tak bukan ialah Anwar Ibrahim.

Haji hadi, Harun Din, Tontowi dan Lebai Ibrahim Lebai Man dok buat ape skrg? Picit bisul memasing kat lubang jubur ker? Stim woo picit bisul ni.. dok diam2.. xdak sapa boleh kacau daun.. potong stim pulak nanti..

Tanpa Nama berkata...

AMIN......

MAT LOL REBAH BILA ?????

Kena ber kabung 3 bulan kan ????

CUTI UMUM 3 MINGGU kan

Yahooo!!!!!!!!!!