Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 10 September 2008

KERAJAAN TIDAK MUNGKIN DITUBUH 16 SEPTEMBER INI – PAS – Utusan Melayau


KUALA TERENGGANU 10 Sept. - Pesuruhjaya Pas Terengganu, Datuk Mustafa Ali berpendapat penubuhan kerajaan baru pada 16 September ini seperti yang digembar-gemburkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mungkin berlaku atas faktor teknikal dan politik.

kah kah kah…. mamat ni biar betul ….bila pulak dia jadi pesuruhjaya pas terangganu… dia ni budak pesuruh united malays national organisation dalam pas…. kah kah kah…

dia ni dulu kawan baik boyfren sarimah..... kah kah kah.... tak caya tanya nasaruddin...kah kah kah

25 ulasan:

joe berkata...

salam,

Baca nie.....mesti gelak..xgelak pun senyum sket la...

macam-macam hal da

ada masa dahulu, ada sebuah
kampung dimana semua rakyatnya amat
RAJIN belaka tidak ada yang malas.

Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari
seorang yang malas.

Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku
Katanya : "saya adalah yang paling malas"

Raja pun bertanya : "apa tahap malas awak?"

Lalu jawab lelaki tersebut : "kalau saya hendak makan,ada orang yang menyuapkan saya".

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : "Saya lebih malas lagi dari dia tuanku".

Tuanku pun bertanya kepadanya : "sampai mana pulak tahap malas awak?"

maka jawabnya : "Kalau saya makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan".

Maka raja pun terdiam?

Tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil berkata:
"saya adalah yang paling malas tuanku".

Raja pun bertanya, : "bagaimana pula tahap kemalasan awak?"

budak itu pun menjawab :
"Nak cite pun malas".

p/s....fikir la sendiri

carcoon

cucupakkasim berkata...

orang macam nie pun ada dalam United Malays National Organisation..?? apa punya haprak..!!

cucupakkasim berkata...

dia nie kira macam... minum STOUT,tapi dalam cawan kopi 'o',kita tak tau kita ingat dia dok minum kopi 'o',rupa-rupanya...kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

joe stoy you cool beb, gelak hingga jatuh kerusi, malas nak cerita! hahahahahha macam dollah malas hingga tidur, booringlah.

kalawangi berkata...

uncle isham...

nak tanye, siapa dia boyfriend sarimah tu?...bagilah clue skit...kot nanti kita boleh teka...boleh teka siapa yg kenaaaaaa....

cucupakkasim berkata...

re: my comment
supposed for adnan yakob article,not here...

:: Aku :: berkata...

ahahhaha...

lawaks laa joe...ahahah

Tanpa Nama berkata...

btol jgk apa yg die ckp tue...mcmne nk tubuhkn kerajaan baru klu parlimen x bersidang..
xtau la..klu nk membelakangkn parlimen dalam isu nie.

fkr2 kn la..

sewel167 berkata...

setahu aku gf sarimah tu tak silap
zulkifli namanya.. tak gitu sdr isham

megat dewa berkata...

Malas la aku nak komen....

Samdol berkata...

joe.....aku kalau malas terus tak on komputer...amacam? lagi best.

bon bin jol berkata...

selagi PR tak cukup Ahli Parlimen lebih dari BN memang tak boleh tubuh kerajaan.
senang pk....apa nak kecoh2 woi!
diam laaaa.....

Tanpa Nama berkata...

Baca ulasan Khalid Samad MP Shah Alam berkenaan perkara ini:

http://khalidsamad-shahalam.blogspot.com/2008/09/kerajaan-bn-tidak-akan-tumbang-16.html

cool guys...

Truckster berkata...

apa punya turrr berita utusan melayau

pemikir lapuk berkata...

aku tk kesah 16hb jadi ke tak.yg aku pasti anak cucu aku nanti tak lagi blindung dlm kera jaan yg ada sekarang

Tanpa Nama berkata...

Kah Kah Kah Kah
Kah Kah Kah Kah
Kah Kah Kah Kah
Kah Kah Kah Kah
Kah Kah Kah Kah

Joe,
ko memang lawak..

Aku ni yg sememangnya orang yg malas gelak, pun boleh tergelak sorang sorang bila baca cerita dongeng ko...

tahun depan bolehla ko masuk 'Raja Lawak season 3'.

gorilla biskut berkata...

tak kisah la siapapun Datuk Mustafa Ali tu tapi apa yang dia kata benar.Anwar sendiri mengaku yang tarikh 16 september terpaksa dianjak ke tarikh lain kerana kata dia "ahli BN yang berpaling tadah itu sedang dalam lawatan ke Taiwan".

tapi ada jugak yang pelik ni.dia kata kebanyakan ahli parlimen BN yang berpaling tadah nanti adalah dari Sabah dan Sarawak tapi ramai yang pergi dari kalangan BN semenanjung.jadi mesti ramai yang sedang berada di Sabah dan Sarawak ketika ini maka kenapa masih perlu menunggu kepulangan ahli-ahli parlimen itu dari Taiwan kerana jumlah ahli parlimen yang ada di Sabah dan Sarawak ketika ini sudah mencukupi?

Tanpa Nama berkata...

itu lah yang aku heran bila masa pula dia jadi pesuruhjaya pas gannu,kepala hotak betul.

Tanpa Nama berkata...

MUSTAPHA ALI NI SAMDOL PAS.
MANAKALA IBRAHIM ALI SAMDOL BEKAS UMNO. PRU 13 NI..CANCEL NAMA 2 EKOQ NI.

Tanpa Nama berkata...

ex-boypren sarimah namanya zulkifli majid ada menulis buku sekitar tahun 70an mcm tuh saya umo 4thn waktu tuh tp dek anugerah ALLAH saya dah boleh membaca awl mcm muhamad hadafi yang berlakon dalam filem menanti hari esok yg mana jin tak ngaku ambil budak genius tuh berlakon.time tuh lah zul majid popular selepas dibebas dari ISA dia buat buku dia kawan dgn dolah kok lanas yg mana dulunya dolah mantan pengarang berita harian nstp.
kahkahkahkah hah...aku baru 34thn aku tahu,tak macam abg mie gay.kahkahkahkah..
betoi dak bro isham tolong sahkan,tolong.kahkahkahkah...bro sham tak pandai nak reply kahkahkahkah.

Tanpa Nama berkata...

This fella Mus(ang) and his friends, including President Hardy and his Deputy Mulla Nasarudin, should be sacked from Pas. Depa ni "musuh dalam selimut" Pakatan Rakyat and also destroyers of Pas.

You wanna bet? Judi pulak!!! Tunggu dan lihat sahaja.

Nostril-Demos

iceburn berkata...

perghh... berpeluh telo lu orang, cuak sampai bercakap tunggang-langgang... weh! tukar la kerajaan... amenda sampai 50 tahun pegang, tapi yang kenyang lu orang jer... kongsi sama2 la baru berani! aku tak paham camne budak2 umno yang bodo ni masih nak pertahankan parti dorang yang sikit hari lagi nak terkangkang... kah kah kah
-lagi best panggey dorang United Malay National Organi'Satan'ation
kah kah kah
weh... lu orang berani lawan macam gua la!!! setakat ramp motor kehulu-kehilir lari dari roadblock bleh la lu orang... bila cakap smua keluar kosong jer!!!

www.mindabersaru.blogspot.com

FaridShah berkata...

betol ka mamat ni kata mcm tu..?

ish..ish..
patutla selama ini sukar sgt dikurnia kemenangan olehNYA.
Sebab ada makhluk2 spesies mcm ni dlm perjuangan. Moga-moga Yang Maha Kuasa membuka pintu utk mereka insaf dan sedar diri ATAU menyahkan spesies ini dari landasan perjuangan yg sebenar.

Ya Allah, berkatilah perjuangan di jalan Mu. Peliharalah, kukuhkanlah, teguhkanlah Iman pemimpin2 yg ikhlas dlm perjuangan
terutama peneraju di Kelate, Kedah, Perak & Selangor.
Bantulah pemerintahan dan pentadbiran mereka yg Amanah serta Ikhlas. Ameen.


Salam perjuangan.
AllahuAkbar..

*lapang dada baca komen MP Shah Alam

Pak Din ex-keadilan berkata...

aku sangka manusia yang bernama hishamuddin rais ni cerdik orangnya, tapi rupanya sama je kang kung dengan org yang di kang kungkan nya itu. Benda2 teknikal mcm tu pun hang takleh pikir ke hisham woi. atau hang hanya tau berlakon air mata masa anak buah tunjuk pungkoq tempohari.

Apa punya tur la ko ni hisham. Sia-sia je aku dok banggakan ko. otak takleh pakai rupanya.

Malaysia ni kerajaan berparlimen. Takkan la si anwar kemaruk sangat nak jadi PM sampai sanggup belakangkan parlimen. ko ngan yang dok kat sintok tu aku rasa 2 x 5 je. Apa punya tur la manusia ni. kah kah kah.

hentikan la hisham woi, baik hang uruskan band tunjuk pungkoq hang tu dulu. ajar dia org adab dulu, sebelum hang nak ajar rakyat malaysia.

Milo berkata...

memang 16 september ni tak kan jadi. Khabar je gempak lebih. Lagipun tak kan la MP tu takde otak nak fikir apa yang baik untuk negara.
Lain la kalau mereka pun sama macam Anwar-gila kuasa.