Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 5 September 2008

NAJIB LULUSKAN LAWATAN BNBBC KE LUAR NEGARA KERANA IA BERFAEDAH

KUALA LUMPUR, 5 Sept (Bernama) -- Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau meluluskan satu lawatan ke luar negara untuk anggota Kelab Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) kerana program itu berfaedah.

Timbalan Perdana Menteri berkata lawatan itu merupakan peluang baik untuk mendedahkan wakil rakyat BN kepada beberapa teknologi baru dalam bidang pertanian dan pengeluaran makanan berteknologi tinggi.


Kah kah kah….. lari jangan tak lari jang.....16 September nak datang ….kah kah kah..

Boto memang boto banyak faedah…… leh belajar buat C4 … kah kah kah… leh gi mongolia belajar buat susu…..kah kah kah…. buleh gi paris beli kapal selam... kah kah kah... leh gi russis beli kapal terbang... kah kah kah.

Woit bangang…. baru sekarang nak belajar…. kalau tak sekolah nak jadi mp buek gapo…. gi luar negara ni….. duit sapo pakai ni….. ooooi bujet dari mana? dari towkeh mano?

Ooooiii… sampai bilo nak lari…. … tak bulan sombilan bulan sopuloh tak rayo poso raya aji…. kah kah kah

26 ulasan:

hafiz berkata...

kah kah kah! aku heran la bro. BeEnd da nampak sesangat macam da hilang pedoman. buang tebiat. kekadang, aku kesian betul tengok diaorang. dah la pemimpin pun ngok, habisss semua orang dia ingat ngoook jugak. kesian-kesian...

azlan berkata...

saya baca dalam suratkhabar dikhabarkan lawatan ini terbuka pada semua ahli parlimen terutama parlimen yang mana berkaitan dengan agrikultur dan pemprosen teknologi makanan.

dan diberitakan juga bukan semua ahli parlimen berminat pergi dan ada juga ahli parlimen yang tidak tahu tentang lawatan tersebut.tarikh dan tempat lawatan juga belum diketahui tapi tarikh antara 7 hingga 17 september.

adakah ini satu kebetulan atau memang suratan?

untuk mengetahui berita lebih lanjut moh lah kita klik di sini!

cucupakkasim berkata...

kah..kah..kah..,kita depa suruh telan ubi kayu,ubah cara hidup,naik basikal...depa..??jet set,dengaq kata buka posa kat las vegas beb..!!kah..kah..kah..baru padan muka aku..

musafir kelana berkata...

Apasal lah semua pemimpin yang bukan macam pemimpin tu asyik sangat nak jadi musafir kelana di bulan2 poso ni?.

Yang dok kalut sangat nak pi ikut Rombongan Cik Kiah ke Australia tu pasal apa?

Kan ke ni bulan poso?, dok rumah lah buat ibadah banyak2 tambah pahala.

Yang hangpa takut sangat dengan tarikh 16 September tu pasal apa?

Takkan dah lupa kot pesanan Memanda Perdana Menteri hangpa yang tak habis2 dok sebut kononnya kerajaan hangpa masih kuat dan gagah lagi walaupun dibantai berkali2 sekalipun kerana hangpa kan dah dapat mandat sendat dari rakyat jelata?

PM pun dah kata toksahlah pembangkang2 dok kalut nak rampas kerajaan sebab itu kan kerja sia2 belaka.

Jadi, sayugialah diingatkan kepada para pembesar negara sekelian agar banyak2lah beribadah di bulan mulia ni.

Cubalah buang tabiat suka membazir dan berboros2 dengan mengadakan trip lawatan sambil belajar di luar negara sedangkan nasib rakyat negara ini pun belum terbela sepenuhnya.

Bukankah dapat pahala berlipat kali ganda kalau duit sponsor yang banyak tu disedekahkan kepada orang2 miskin yang lebih memerlukan daripada 'disedekahkan' kepada orang2 putih yang dah kaya raya tu.?

Lagipun kan ke kita baru saja sambut perayaan hari kemerdekaan, takkanlah semangat cintakan negara secepat itu boleh kabur dari mata hati kalian semua sampai2 hangpa macam dah tak sabar2 nak buat Rombongan Cik Kiah pi sambut 'merdeka' sambil2 tu berbuka puasa di negara keturunan bekas bangsa penjajah kita dulu.

Ya lah kome tau, Australia tak pernah pun menjajah kita, tapi bukankan kah depa tu satu keturunan darah dengan mat2 saleh dari negeri2 orang putih yang lain2 tu?

O.K. lah apa2 pun selamat berpuasa dan berbuka puasa kepada semua...

Tanpa Nama berkata...

kah...kah...kah...
ape ke jadahnya gi lawatan sambil belajar bulan-bulan puasa nieh..kalo dia kata gi umrah ke ok la jugak...eh..tapi takkan yang bukan Islam nak ikut lak kan...mmm..tak pun ikut rombongan Cik Kiah...senang citer, terus terang la bawak MP lari..tak nak diorang joint Anwar..
kah..kah..kah..

wrdboom berkata...

biar die kuar reramai, bila kat parlimen x cukup org die, time tu lah kite isytihar..... eh bolehke camtu.xpun kite isytihar jeklah sekrg Malaysia diperintah PR,,,pedulik ape sama dorang .

Tanpa Nama berkata...

Bangang tahap gaban Pak Najib ni.
Orang bulan puasa lebihkan amal ibadat bukan prgi bercuti luar negara...

AbdRahim berkata...

ni tak lain la nak larikan diri la tuh konon,ngalah burung unta,sorok kepala badan nyata.....

tak pasal2 habis lagi duit rakyat....

Fazrul Shahril berkata...

Salam Tuan,

Bukankah 3-4 bulan dulu dikhabarkan semua lawatan Menteri & wakil rakyat di batalkan atau dibekukan atas sebab kegawatan ekonomi. Kalau tak silaplah.. rasa dalam paper cakap hanya kawasan asia tenggara saja kalau nak pi dan di galakkan antara sabah/serawak dan semenanjung?

Apa pun selamat bercuti YB..YB... tak pa biaq kami ja kerja siang malam cari duit nak bagi makan anak bini..

Salam..

Tanpa Nama berkata...

Kesian tengok puak2 UMNO ni, dah tak tentu arah dibuatnya.. Serba-serbi tak kene..Macam cacing kepanasan, kera kene belacan pun boleh jugak..Lari jangan tak lari, hantar jer kat teluk aden..geng dengan lanun2 sana tu.

uncle_abu berkata...

berfaedah kato eh?? faedah palo bana omak kauu!!osah bangang amek2 lak aiii si najib..apo org pokan g amik dio nih as pemimpin..raso2 eh maso skolah2 dl xponah lansung jd ketuo darjah mamat c4 nih!! kah..kah..kah..

Farid Abu Talib berkata...

woit.lari ni boleh buat sejarah.isham lari juga dulu kemudian buat sejarah.merantau 20 tahun.keliling satu dunia.balik malaysia aku la plak terpengaruh dgn ISHAMISME.najib lari jugak.harapo-harap aku tak terpengaruh dengan rosmahisme nyer.kahkahkah apa punta turrrrrrrrrrrr.ini betul betul turrrrrrrrrki

geliketiak berkata...

TPM hanya meluluskan, bukannya beliau yang suruh pergi ke luar negeri.. Sebelum dok kutuk, baik kaji dulu betul-betul. Jangan terpedaya dengan Bro Hishamudin taik ganja ni...

dizzy berkata...

geliketiak - klakar la ko...dah lulus tu,mesti suh pergi.....

suarasaktii berkata...

tu la abg isham...depa dah terdesak sangat tu...silap2 nanti semua MP BN diberi minum air jampi yang boleh hilangkan ingatan mereka dan melemahkan semangat mereka untuk lompat...

p/s bentuk kerajaan dengan cara lompat parti lagi bermaruah dari bentuk kerajaan melalui penipuan dalam pilihanraya.

http://suarasaktii.wordpress.com

ardey berkata...

Friday September 5, 2008
The STAR

Barisan reps asked to hand in passports for study trip
By SIM LEOI LEOI

PUTRAJAYA: Barisan Nasional MPs have been asked to submit their passports for an overseas study trip ahead of Sept 16, the date that is being bandied about for supposed defections to take place.

Backbenchers Club chairman Datuk Seri Tiong King Sing said the trip was the brainchild of the club but rejected suggestions that it was organised because of the Sept 16 claim.

“The trip came about after a few of our members got talking. We wanted MPs to update themselves with the latest information about agriculture and high-tech food production so that we can debate better on the Budget when Parliament sits again in October.

“This is the best time for the trip although it is the fasting month because after that, Hari Raya celebrations begin and Parliament will meet again,” he told The Star here yesterday.

Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim has been claiming that his plan to topple the Barisan government by Sept 16 was on track. He claimed that some 30 Barisan MPs, particularly from Sabah and Sarawak, were ready to defect.

It is understood that the trip, said to take place between Sept 7 and Sept 19, will be open to all MPs, especially those whose constituencies have agricultural concerns, and not just MPs from Sabah and Sarawak, said to be targets of PKR.

Tiong, the Bintulu MP, maintained that the trip “had nothing to do with Sept 16”, saying it was only natural to ask MPs to submit their passports for the purpose of visa applications and ticket bookings.

He said the club had not finalised how many MPs would be going on the trip or the actual date.

“We haven’t also decided on the destination country. You know me, I only like to announce something when all the details have been confirmed,” he said.

He stressed that it was not an “overseas retreat” but a study trip for MPs.

Deputy Backbenchers Club chairman Datuk Bung Mokhtar Radin also confirmed there was such a trip to explore agricultural technology.

“Probably, the trip will be over this weekend. But we have not decided how many MPs will be participating,” the Kinabatangan MP said.

Kapit MP Alexander Nanta Linggi said he had been asked by fellow MPs from Sarawak if “he was available”.

“I told them that I was going on a trip with (Plantation Industries and Commodities) Minister Datuk Peter Chin Fah Kui on his palm oil campaign mission overseas to London and Belgium. They left it at that.”

Kimanis MP Datuk Anifah Aman and Muar MP Razali Ibrahim said they had not been contacted by anybody on the proposed trip.

“I don’t know anything. I’ve been in my constituency the whole day and Parliament has not asked for my passport,” said Anifah, who is known for his vocal views during debate in Dewan Rakyat.

Pasik Salak MP Datuk Tajuddin Abdul Rahman also denied being asked to go for the trip.

“What trip? I was not approached for this,” he added.


KAH! KAH! KAH!

KAH! KAH! KAH!

KAH! KAH! KAH!

KAH! KAH! KAH!

News paling lawak antarabangsa buat hari ini...

najib berkata...

kah..kah..kah..
macam mana la mak dia beranak kat dia ni dulu ha...
kesian kat pasangan Razak & Rahah ni...
dapat anak yang bodoh pastu jahat pulak tu..
kesian..kesian..

dia ingat rakyat Malaysia ni bangang macam dia kot...

kah..kah..kah..

abang Isham cakap kat dia kita ni bukan Sabtu...

hahahahaha...

reformismuda berkata...

bang sham,
aku rasa la lepas ni semua MP BN akan disuruh untuk bersumpah ramai-ramai pulak dan buat ikrar taat setia kepada pak lah. lagi molek kalu dibuat siaran langsung biar semua rakyat malaysia nampak kebodohan UMNO-BN yang sebenar hahahaha

Tanpa Nama berkata...

ada dengar dari bomoh saya tak lama lagi ada kapal terbang bn nak terhempas, jatuh dari langit, semua kaki umno mati, najib dan bodohwi menangis tak hais, ANWAR NAIK TAKHTA. 8 BULAN KEMUDIAN SURAT KHABAR HEADLINES, NAJIB DAN ROSMAH DI GANTUNG HINGGA MATI SEBAB TERCAMPUR DALAM PEMBUNUHAN SI ALTANTUYA. KOK KOK KOK KEK KEK KEK HAHAHAHAHA

Tanpa Nama berkata...

HEADLINES NEWS NEXT WEEK, A QANTAS BOEING 747 which was just servised in malaysia has crashed. the irony of it all, it was a chatered flight for BN party members. IT is reported there were no survivors. NEWS FLASH FROM KL, THERE IS A MAJOR FIREWORKS DISPLAY AND REJOICING THROUGH OUT MALAYSIA. this reporter is unsure why this is happenning.

Tanpa Nama berkata...

Entah entah BN plan to do something to Parlimen masa dia org tak de. Kan semua ahli parlimen BN pi luar negara, masa tu kalau depa bom dengan C4 parlimen??????????

bedolah berkata...

aik! anonymous.
camana ko punya bomoh cakap sama dengan aku punya mimpi ada sama aaa? adakah ini akan menjadi kenyataan? rosmajib akan akan ikut itu sadam hussein.ngerinya aku.....

IBNU ISHAM berkata...

Kalau tdak betul masakan mereka ni takut!

rheba berkata...

aaik! anonymous, camana ko punya bomoh cakap boleh sama dengan aku punya mimpi? adakah ini akan menjadi kenyataan? rosmajib akan mengikut itu sadam la...ngerinya aku...

Master Yoda berkata...

Salam Tok Hisham,

Bleh tambah satu lagi jenis fobia..

Anwarophobia...

Kah kah kah...

Prof2 kang kung tak ikut sama ke gi blaja?

Depa ni yg patut pegi...psl dah lama mengkang kungkan diri

Kah kah kah

Malim Deman berkata...

Lawatan ni habis wang rakyat je! Orang dok susah, daerah pendalaman banyak jambatan dihanyut banjir, tak di baiki-baiki. Budak-budak pergi sekolah pakai sampan! Mp nih semua tak tau internet Google kah. Search saje, dapat jawapan pengetahuan berlambak-lambak.